Tesla pokračuje v dalším megaprojektu, začíná s náborem do své Gigafactory v Šanghaji
Tesla začíná s náborem zaměstnanců pro svou novou továrnu v Šanghaji. Na webových stránkách jsou již vypsány volné pozice, přestože od podepsání dohody o produkci elektromobilů v Číně uplynul pouhý měsíc. Jedná se o kontrakt v hodnotě dvou miliard dolarů. Podle aktuálních vizí by tam měla Tesla pokořit metu milionu vyrobených vozů ročně již v roce 2020.
Na základě informací na stránce Tesla obsazuje momentálně kolem 20 pozic a toto číslo neustále roste. Mezi vypsanými pozicemi zde máme i návrháře architektury a finančního ředitele pro Gigafactory v Šanghaji. Tato továrna by měla produkovat jak elektromobily, tak i baterie.
Většinou se jedná o pozice seniorní vyžadující minimálně 6 let praxe v příslušném odvětví. Tesla momentálně na tuto situaci v médiích nereaguje.
Vypisování pozic začalo v neděli, ale z čínské strany došlo k šíření této informace na veřejnost až v úterý.
Tesla podepsala s šanghajskými představiteli dohodu k výstavbě první továrny mimo území Spojených států amerických. Tímto krokem by mělo dojít ke zdvojnásobení výrobní kapacity.
Automobilka plánuje spuštění výroby prvního vozu dva roky po zahájení výstavby továrny. O dva až tři roky později by produkce měla pokořit metu půl milionu vyrobených aut ročně.
Ambiciózní projekt podpoří finančně i Čína. Analytici jsou rozpačití.
Výstavba továrny by měla stát dvě miliardy dolarů. Investice bude podpořena i ze strany Číny.
Plány Elona Muska jsou jako obvykle ambiciózní. Výše zmíněné termíny a čísla totiž praví, že produkce automobilky by měla v roce 2020 činit jeden milion vyrobených kusů. Podle mnoha analytiků se jedná o utopické představy.
Pozice jsou vypsány i v angličtině, tudíž se předpokládá nábor i mimo Čínu.
Mohlo by vás zajímat:
Vyrábět roku 2020 - 1 000 000 elektromobilů v továrně, kde se zatím ani nekoplo do základů ,to se mi zdá šibeniční tempo i pro Čínu ,kde se dnes pracuje třikrát rychleji jak v Evropě či USA. I když se v Číně dá postavit hotel o 57 patrech za 19 dní, přesto termínu nevěřím.
https://www.youtube.com/watch?v=N6f_sayw0mM
Čína je obrovský automobilový trh. Nejen pro naše Škodovky je Čína největším trhem. Letos se například Čína zatím podílí 30 % na globálním prodeji luxusní značky Mercedes-Benz. Občané v Číně si za 7 měsíců 2018 zakoupili zhruba 400 000 nových Mercedesů. Meziroční růst prodejů + 15 %. O automobily Tesla tedy bude myslím zájem. Budou vyráběny přímo v Číně, tak se jich Trumpova válka cel nebude týkat.
http://www.chinadaily.com.cn/a/201808/07/WS5b690d1ea3100d951b8c90a0.html
A z čeho chce MUSK tu gigantickou expanzi financovat, když má stále výrazně záporné provozní cash-flow a nechce vydávat nové akcie? Že by úvěrem? Je to celé volaaké čudné...
Tesla právě dokončila produkční skok, kdy během půl roku navýšila produkční kapacitu 3.5x, to stálo spoustu peněz. Teď mají v plánu na druhé pololetí zvolnit v investicích, aby vykázali v dalších dvou kvartálech zisk. Cílem je všem "chytrákům" zavřít hubu a shorterům pustit žilou. Pak je čeká další velká expanze, zákazníci chtějí i elektrická SUV, pickupy, trucky i malé vozy. A budou stavět fabriky v Číně a v EU.
Uvidíme jak věc dopadne. V Číně je možné všechno, je to země , kde zítra již znamená včera. Budeme si muset zvyknout, že čínské automobily budou dobývat svět, asi jako kdysi japonské a po nich korejské. Nyní přijdou čínské. Po roce 1960 jsme se smáli značce Toyota, po roce 1980 zase značce Hyundayii. Nikdo je neznal, byly jen k smíchu. Už se nesmějeme. Čínská soukromá automobilka Geely koupila švédské Volvo a napumpovala do něj 11 mld. USD, nyní zase kupuje britský zkrachovalý Lotus. Z něj chce postupně vytvořit své -"čínské Porsche". Budeme si muset zvykat na novou realitu. Bez USA se už brzy obejdeme, bez Číny nikoli.
Máte pravdu v tom, že v Číně se teď dějí stejné věci, jako se děly předtím v Koreji, Japonsku, ... A skončí to tam úplně stejně jako v Koreji nebo Japonsku, naučí se dělat věci pořádně a ekonomicky doženou skupinu již bohatých zemí. Tím pro ně skončí ta lehčí část. Protože potom budou muset sami zkoušet nové věci a prošlapávat cestičky, ne jen dělat to samé jako bohatí jen levněji. A budou řešit úplně stejné společenské a politické problémy. Já nejsem svině, proto jim to přeju. Přeju jim stejnou životní úroveň jako u nás. A tak jako Japonci či Korejci nezlikvidovali italské, francouzské, německé či americké automobilky, nezlikvidují je ani Číňané, jen zvýší konkurenci a to je pro mě, jako pro zákazníka, dobře. To, že USA intenzivně pracují na tom přestat být jedinou supervelmocí je očividné, ale rozhodně to neznamená, že upadnou v bezvýznamnost. Svět se opět vrátí to reality "koncertu mocností", jako v historii už mockrát.
Tak s tím můžu souhlasit, bude se to tak vyvíjet. Jen hajzlík by opravdu nepřál 1.400 milionům velmi pracovitých lidí, aby také mohli zbohatnout na naši úroveň. Čína zároveň obohacuje světovou ekonomiku i politiku zcela novým fenoménem , a to tím, že lidé pro své rychlé bohatnutí i spokojenost vůbec nepotřebují liberálně demokratický systém Evropy či Severní Ameriky. Prudce bohatnout a být spokojený lze i v jiných , centrálně řízených politických systémech. Pro naše politology a politiky je to zcela nový poznatek, ovšem vůbec nic s tím nenadělají, možná jen budou muset přepsat své učebnice. Díky Číně máme novou zkušenost, miliarda lidí tam fantasticky zbohatla i bez systému liberální demokracie s více politickými stranami.
A nebyl náhodu zemí, kde zítra již znamená včera, Sovětský svaz? A jak tak koukám, na mapě už nějak není...
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se