ČEZ otevřel v Nymburce svou 300. dobíjecí stanici pro elektromobily
Společnost ČEZ dnes na parkovišti obchodního domu Kaufland v Nymburce otevřela svou 300. dobíjecí stanici pro vozy s elektrickým pohonem. V následujících letech chce pokořit hranici tisícovky těchto stanic, vláda plánuje rozvoj dobíjecí infrastruktury v nejbližších letech podpořit zhruba 22 miliardami korun, řekli dnes novinářům ministr dopravy, průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.
Podle Havlíčka jezdí po českých silnicích asi 7000 plně elektrických automobilů a další asi 3500 hybridů. Očekává, že kolem roku 2030 by jich mohlo v Česku jezdit 220000 až 500000. Počet dobíjecích stanic by měl odpovídat zhruba desetině počtu elektromobilů.
Po celé republice je nyní asi 700 dobíjecích stanic, které zvládnou v jednu chvíli nabíjet zhruba 1400 aut. ČEZ za poslední rok postavil 100 dobíjecích stanic. „Pandemie nás nezpomalila,“ řekl Beneš. V Nymburce jde o první dobíjecí stanici, podle starosty Tomáše Macha (Nymburk s klidem) bude město usilovat o vybudování dalších, mimo jiné i pro elektrokola.
Mohlo by vás zajímat:
"Počet dobíjecích stanic by měl odpovídat zhruba desetině počtu elektromobilů"
A tento nesmysl vylezl odkud? 10 BEV, z toho 5 bude nabíjet téměř výhradně doma/v práci/na chatě, 5 BEV dá dohromady nájezd tak 6 tisíc km za měsíc, což je asi 1000 kWh. Tzn. každé z těch 5 aut bude nabíjet jednou týdně 50 kWh (tak hoďku), obsazenost nabíječky tedy bude 5 hodin týdně a obrat okolo 5000 Kč měsíčně. Kdo by to asi tak provozoval za těchto podmínek, pokud to nebude jako dotovaná doplňková služba hotelu/restaurace/obchodního centra...?
Realistické je tak jedna nabíječka na 50 BEV.
A co až si začnou kupovat BEV lidé ze sídlišť? Ti si doma nenabijí.
Co mi vadí na elektromobilitě?
Nejvíce mi vadí, že politici ve střední Evropě podporují prodej elektromobilů – aut, která by si při bližším pohledu na vozidlo vlastně nikdo nemohl koupit. Podle mého názoru jsou elektromobily politiky zcela špatně hodnoceny.
Politici se zajímají pouze o to, jak čisté je auto v provozu. Elektromotor se svou dobrou účinností zde samozřejmě vypadá dobře. Přehlížejí však potřebu hodnotit elektromobil jako celek. Pokud se podíváme na celý životní cyklus, elektromobil nijak nepřispívá ke globální ochraně klimatu. U nás se klima díky elektromobilům možná zlepší, ale jinde ve světě se klima zhoršuje. To platí zejména pro lithium-iontové baterie: jejich výroba vyžaduje obrovské množství energie. Většina výroby probíhá v Číně, kde se každých několik týdnů otevírají nové uhelné elektrárny, aby se pokryly rostoucí energetické potřeby průmyslu. Dokonce i provoz elektromobilu na našem území vyžaduje další energii – ale nemáme žádný přebytek energie z obnovitelných zdrojů. I my tedy budeme nadále potřebovat uhelné, plynové a atomové elektrárny k výrobě elektřiny pro nabíjení elektronických aut. To znamená, že elektromobil je i v provozu škodlivější pro životní prostředí než automobil se spalovacím motorem.
Výměna baterie zatím nemá uspokojivé řešení. To znamená, že auto umírá spolu s životností baterie. Po průměrně osmi letech se životnost baterie značně sníží, takže je vůz nepoužitelný a neprodejný. Lithium a kobalt v baterii lze jen stěží extrahovat. Probíhá výzkum možností, které jsou však velmi nákladné, a proto se recyklace baterií finančně nevyplatí. Takže celé auto skončí po osmi letech na smetišti. Běžné automobily vydrží 20, 30 nebo i více let.
Snůšku blábolů jste nám zde naservíroval. Pro 90% obyvatel je elektromobil ideální dopravní prostředek. Do práce a zpět dojede, náklady na provoz jsou nižší než předplatné na MHD. Pokud někdo jede za rodinou, stejně jede vlakem protože bude pít jak Duha a protavil by policajtovi detekční trubičku. Ten průměrný roční nájezd kolem 7000km co v ČR těch 90% automobilistů má elektromobil zvládne jezdit desítky let (dnes je záruka nabaterii 160 000 najetých km ).
Četl jsem o BEV už cokoli, ale doporučovat ho při nájezdu 7000 ročně ještě ne, takový vůz se nikdy nevyplatí. Nehledě, že záruka bude km nebo roky.
Spousta lidi ma i mensi rocni najezdy, 7 tis je celorepublikovy prumer. Dokonce znam auto, ktere najezdi < 500 km rocne a neni to veteran. Kdyz lide to auto chteji a maji na nej... No a degradace li-on vekem je asi 1 % rocne, takze po padesati letech jste teoreticky na 60 %. To klidnemu duchodci poslouzi :-) Ted jeste, aby auta delali z nerezu a tlumeni listovymi pery. :-)
Dokazete necim pdolozit sva slova? Priznam se, ze jsem byl doted presvedceny,z e tyto nazory uz lide opustili pred tremi lety.
1) Kolik bylo v Cine spusteno uhelnych elektraren za psledni rok a kolik zavreno?
2) Kolik energie je potreba na vyrobu 1 kWh acu packu?
3) Myslite, z eje vhopdne s elektromobilitou cekat, az budou rpebytky z OZE? A to si predstavujete jak? Treba v Norsku je maji, takze smi automobilky dodavat jen tam a nikam jinam? Nebo do Nemecka jen v obdobi vetru a k nam az my postavime nasobne vic OZE? A jak byste pak zabezpecil rychlou vymenu?
4) li-ion battery recycling companies
5) Myslite, ze automobilky davaji zaruku tesne na hrane zivotnosti? Takze diky statistice by museli cca pulce aut ke konci zaruky menit baterii? Vite, co znamena zivotnost baterie a jake ma vlastnosti po skonceni zivotnosti? Mala napoveda: oze . tzb-info . cz/akumulace-elektriny/21096-cykly-a-zivotnost-baterie
6) Co se tyce ekologie provozu BEV, cituji: "Mnohem více vás možná zaujme potenciál elektromobilů, který dosahuje téměř stejné míry snížení uhlíkové stopy jako nemít žádné auto.". Zdroj: dtest . cz/clanek-8145/jak-zit-ohleduplneji-k-prirode
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se