Domů
Elektromobilita
Tesla o krok blíže k další Gigafactory, v Číně získala pozemky za 140 milionů dolarů

Tesla o krok blíže k další Gigafactory, v Číně získala pozemky za 140 milionů dolarů

Tesla podepsala v Číně smlouvu na pozemek o rozloze 860 tisíc metrů čtverečních za zhruba 140 milionů dolarů. Tesla plánuje v Šanghaji postavit svůj závod Gigafactory za zhruba 2 miliardy dolarů s roční kapacitou půl milionu elektromobilů. Díky novému závodu by se měla světová produkce automobilky zdvojnásobit. Čínský trh s elektromobily zatím roste, nicméně pekingská vláda již brzdí podporu tohoto odvětví.

Americká automobilka Tesla podepsala v Šanghaji smlouvu na pozemek pro svoji Gigafactory, informovala minulý týden agentura Reuters. Pozemek o rozloze 860 tisíc metrů čtverečních je pro automobilku důležitým krokem na cestě k výstavbě svého prvního neamerického závodu, který ji má vyjít na 2 miliardy dolarů (zhruba 45 miliard Kč). Přestože Tesla neuvedla částku, za kterou pozemek koupila, pozemkový úřad v Šanghaji uvedl, že v aukci pozemek prodal za 140,5 milionu dolarů (zhruba 3,1 miliardy Kč).

„Získání tohoto místa v Šanghaji je pro první Gigafactory společnosti Tesla mimo Spojené státy důležitým mezníkem pro náš budoucí pokročilý a udržitelně vyvinutý výrobní závod,“ uvedl Robin Ren, viceprezident společnosti Tesla pro celosvětový prodej.

Tesla podepsala v Šanghaji dohodu o výstavbě svého závodu v červenci tohoto roku a již o měsíc později začala s hledáním zaměstnanců pro tento závod. I přes dovozní cla na americké zboží vidí Tesla v současnosti rostoucí potenciál na čínském trhu, lokální výroba by pak měla zajistit pro zákazníky ještě atraktivnější ceny. Odhadovaná kapacita závodu činí 500 tisíc elektromobilů ročně, čímž by měla pomoci produkci Tesly zdvojnásobit, přičemž závod v Šanghaji by měl být postavený do dvou let.

Trh roste, státní podpora klesá

I přestože čínský automobilový trh stagnuje, elektromobilům a plug-in hybridům se daří – jejich prodeje se v září zvýšily o 54,8 procenta a za první tři čtvrtletí dosáhly zvýšení o 81,1 procenta na 721 tisíc vozidel. Čínská vláda podporující rozvoj čisté mobility již dle nových informací začíná utahovat otěže další podpoře s obavami nad nadbytečnou kapacitou a slepým rozvojem. Odvětví tak očekává, že nová politika bude mít dopad na menší lokální start-upy.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
loudil
24. říjen 2018, 23:01

Pokud bude z podniku vyjíždět 500 000 elektroaut ročně, pak je to dobré. Před týdnem VW oznámil výstavbu závodu na 300 000 elektroaut v Číně , takže to už máme skoro nový milion. Letos se v Číně prodá přes 1 milion elektroaut , takže s výrobou Tesly a VW bude Čína brzy vyrábět 2 miliony elektroaut ročně.

Petr
25. říjen 2018, 10:18

No ono se hlavně v Číně prodá 30 miliónů automobilů ročně, a na rok 2020 je kvóta 10% pro čistá elektroauta, a pak to dál každý rok poroste o 2% a nejspíš nezpomalí dokud nedosáhnou v roce 2030 30%.

Jan Veselý
25. říjen 2018, 11:16

A za poslední kvartál už je v zisku. Ale myslím, že Musk půjde cestou Amazonu/Bezose, kašlat na zisky a výplaty dividend a místo toho všechny peníze investovat do další expanze firmy.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se