EU vybízí zástupce průmyslových firem k zapojení se do bateriové revoluce
Evropská unie bude v příštím týdnu hostit představitele automobilových, chemických a vývojových společností při diskuzi o vývoji a výrobě baterií v rámci zemí EU. Cílem je zajistit konkurenceschopnost asijským a americkým společnostem.
Německá chemická skupina BASF, výrobci automobilů Daimler a Renault, dále pak například společnost Siemens. Mezi mnoha jinými by se i tito velikáni měli účastnit nadcházející diskuze, která se bude konat v Bruselu.
Viceprezident Evropské komise Maroš Šefčovič říká, že EU by společnosti, které se za tímto účelem sdruží, chtěla finančně podporovat. Cílem tohoto projektu je vytvoření reálné produkce v EU, kompletního řetězce, do kterého bude spadat i recyklační program.
Mezi další společnosti, které přislíbily účast na diskuzích, patří mimo jiné německý výrobce automobilů Volkswagen, producent baterií Saft, dodavatel pro automobilový průmysl Continental AG a společnost Umicore.
Významní producenti se nacházejí mimo Evropu
Přestože evropští výrobci automobilů sestavují baterie pro elektromobily, nemá Evropa v této oblasti žádného významného hráče na trhu. Hlavní výrobní kapacity jsou v současné době alokovány v Asii. Trhu dominují japonský Panasonic a NEC, korejské LG a Samsung, čínské společnosti BYD a CATL či americká Tesla.
Poptávka po elektromobilech zůstává slabá hlavně kvůli limitované dobíjecí infrastruktuře a vysokým pořizovacím cenám vozů. To se ovšem může změnit v závislosti na snižování cen baterií, ty jenom v roce 2016 klesly o 18 %. Rovněž bude třeba řešit problémy s potřebným rozvojem přenosové soustavy a zajištěním dostatečného objemu elektrické energie.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se