Domů
Energetika v zahraničí
Jižní Korea plánuje značně navýšit výkon v plynových elektrárnách, mají nahradit uhlí a jádro
Paroplynová elektrárna  Inland Empire Energy Center společnosti GE. Autor: Oohlongjohnson, Wikimedia Commons
Zdroj: Oohlongjohnson / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-4.0 (licence)

Jižní Korea plánuje značně navýšit výkon v plynových elektrárnách, mají nahradit uhlí a jádro

Jižní Korea plánuje, podobně jako řada dalších zemí, v nadcházejících letech postupně uzavírat uhelné a jaderné elektrárny. Jejich náhradou mají být kromě obnovitelných zdrojů především plynové elektrárny, které budou zásobovány pomocí dodávek zkapalněného zemního plynu (LNG).

Přechod od uhlí a jádra k obnovitelným zdrojům a plynu je v posledních a nadcházejících letech realitou v řadě zemí světa, přičemž výjimkou nebude ani Jižní Korea. Plány na výrazné navýšení instalovaného výkonu v plynových elektrárnách v průběhu nadcházejících 15 let zveřejnilo podle serveru S&P Global Platts na konci loňského roku tamní ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky.

Dlouhodobý plán pro zásobování elektřinou pro období mezi lety 2020 a 2034 nastiňuje směr, kterým by se jihokorejská energetika měla v nadcházejících letech ubírat. Do 15 let by mělo přestat spalovat uhlí na 30 stárnoucích elektráren, tedy polovina z tamní flotily. Většina z nich nicméně provoz zcela neukončí, ale bude konvertována na spalování zemního plynu, který do země proudí ve zkapalněné podobě (LNG).

„Pro pokrytí nedostatku elektřiny, který bude následkem plánovaného uzavírání uhelných elektráren, bude 24 z nich s celkovým instalovaným výkonem 12,7 GW konvertováno na LNG,“ uvedl podle serveru Platts zástupce ministerstva.

S odstavením starých nekončí výstavba nových

Část starších elektráren nicméně bude nahrazena celkem 7 novými uhelnými elektrárnami o celkovém výkonu 7,3 GW. Celkový instalovaný výkon v uhlí by však měl do roku 2034 poklesnout na 29 GW ze současných 35,8 GW.

Kromě konverze starších uhelných elektráren země plánuje i stavbu nových plynových elektráren. Celkově by tak měl výkon instalovaný v plynových zdrojích vzrůst během 15 let ze současných 41,3 GW na 59,1 GW, tedy o více než 40 %. Podíl plynu na výrobě elektřiny by nicméně měl mírně klesnout na 30,6 % vzhledem k růstu výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Ministerstvo rovněž počítá se stabilním růstem poptávky po elektřině v průměru o 1 % ročně. Špičkové zatížení by tak do roku 2034 mělo stoupnout z 90,3 GW na přibližně 102,5 GW.

Autor úvodní fotografie: Oohlongjohnson, Wikimedia Commons

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(44)
PetrV
7. leden 2021, 07:30

Na to odstavení jádra jsem zvědavý. Netušíte jaký technický problém mají korejské reaktory, že je dnes postaví jen v zahraničí?

Je to obdobně jako v Německu, bojím bojím politické rozhodnutí?

Chápu jejich obavu ze tsunami.

Wolsongská jaderná elektrárna je 14 mnm...

Netušíte, jak vysoko jsou jejich další jaderky nad mořem?

Mimochodem by mohli postavit nově výše. Korea zase taková zemětřesná oblast není...

Spíš hloupé rozhodnutí korejců a kanadského dodavatele před 40 ti lety. trubka s vodou pro chlazení se dá protáhnout klidně 5 km od moře. Přivaděč vody do ETE je taky pár kilometrů dlouhý...

Jan Veselý
7. leden 2021, 08:52

Těžko říct jaký mají problém, Korejci zatím úspěšně zatloukají. Faktem ovšem je, že před pár lety tam měli obří korupční skandál týkající se JE, kdy dokonce musel odstoupit prezident, a následně Jižní Korea tvrdě ustřihla další jadernou výstavbu. Jestli jde "jenom" o prachy nebo krytí nějakého technického průseru, těžko říct.

Každopádně Korejci teď asi budou mít dost zájem o offshore vítr, volné půdy mají v zemi málo, zato mělkého moře mají více než dost.

PetrV
7. leden 2021, 07:35

Jižní Korea je díky KLDR ostrov, takže pak zbývá drahé LNG nebo podmořský plynovod od rusů. Australské uhlí je dobrá varianta, bohužel zase nesmyslně greendealově zatnuto.

JKorea je ostrov i energetický. Tam si nemohou vymýšlet kraviny jako v kalifornii a nebo v německu.

Jirka Trn
7. leden 2021, 08:22

Rusko už 10 let chce postavit plynovod do Jižní Koree přes Severní Koreu. Za severokorejský souhlas Rusko odepíše dluh Severní Koreje z doby Sovětského svazu ve výši deset miliard USD, tedy zhruba 90 procent celkového dluhu. A Jižní Korei samozřejmě nabídne daleko výhodnější ceny plynu, než toho dováženém po moři. Oběma Koreím se ten nápad líbí a šly by do toho, ale proti je USA, které jak tvrdí "nemůže garantovat bezpečnost Jižní Koree, pokud ta bude spolupracovat se S. Koreou, se kterou je oficiálně stále ve válečném stavu".

PetrV
7. leden 2021, 08:25

Hustý...

Hawkie
7. leden 2021, 10:00

Jiří, neměl bys k tomu příspěvku nějaký odkaz?

Jinak před časem jsem psal, (tuším k snaze pomatence Hilšera vyřadit ruské výrobce z tendru na dostavbu JE) že bezpečnostní rizika na dobu živostnosti JE nelze reálně odhadnout. Zmiňoval jsem i to, že vnitřní vývoj a zahraničně-politické počínání USA nabývá znepokojivou trajektorii. Možná nejde dnes bezpečnostní rizika předvídat ani na několik let. Bohužel.

Stejně tak jestli byste nenapsali, jak to bylo v té Korei se skandály s JE

Jirka Trn
7. leden 2021, 10:14

Stačí do google napsat rusko plynovod Jižní Korea a vyber si zdroj který chceš.

blaha.p
7. leden 2021, 10:20

Rusko je pro ČR bezpečnostní hrozbou a nepřítelem číslo jedna od roku 1948, to už je milej zlatej 72 let. Nepřátelští Rusáci prasili Československo 41 let a od roku 1968 nás okupovali. Základní morální norma kterou jsem vštěpil svým dětem jako správný Čech, že Rusáci jsou nepřátelé ČR. Při vánočním sledovaní Pelíšků, pak potěší sdělení syna, ty Rusáci jsou hrozný svině.

Jirka Trn
7. leden 2021, 10:53

Chudáci tvoje děcka, mít za fotra troubu, co zastydl v minulosti.

Ale nejspíš někde jinde jsou podobní troubové, co dodnes nenávidí Belgii za to co prováděla v minulosti v Kongu, jiní asi nenávidějí Japonsko za to co provádělo v Číně, někde asi dodnes nenávidí Británii, Portugalsko, Španělsko za koloniální tyranii, Francii za okupaci a teror v Alžírsku, USA za Vietnam, ..........

Hawkie
7. leden 2021, 11:15

Víš, chlapče, jsem věku už téměř seniorského. Dědové a babičky zažili obě války, táta pamatuje tu druhou. Pamatuji, jak nenáviděli vše německé. Strýc nenávidí normalizační komunisty. Kdysi jsem se rozhodl pro zdánlivě nejbezpečnější variantu - a dopadlo to dost špatně, stálo mě to spoustu let neskutečných problémů.

Bezpečný svět neexistuje. Putinovské Rusko podle mne nepředstavuje bezprostřední nebezpečí, potřebují byznys, ale co bude po skončení putinovské éry, je riziko a velké. Osobně pokládám za největší riziko Německo (sklon k fanatismu, velká turecká menšina plus nekompatibilní imigrace ). Vývoj v USA není zrovna příznivý, vyděračské praktiky v byznysu ale mají protihru. A jsou daleko.

Mirek
7. leden 2021, 11:41

Zase jeden hysterický politický blábol.

Ale bavíme se tu o JE. Kdo, podle Vás, by měl dostavět Dukovany když ne Rosatom (třeba jako člen nějakého konsorcia) nebo, ryze teoreticky čínská společnost CNNC? Jiní uchazeči nepřipadají v úvahu.

Jen tak mimochodem - do užšího výběru na stavbu JE v Belene (v nyní dost protirusjém Bulharsku) se dostaly společnosti Rosatom, CNNC a KEPCO/KHNP (Jižní Korea). Ale Jižní Korea sama pozastavuje resp. plně ruší některé své projekty JE. Jak by tedy mohla něco vyvážet a zaručit servis po dobu 60-80 let životnosti JE? A to ani nemluvím o technických problémech jimi nabízeného reaktoru APR1400.

Grznar
7. leden 2021, 12:28

Vy jste ostuda ČR. Je mi líto vašich dětí. Tak se odstěhujte do USA, ale nezapomeňte se po zuby ozbrojit

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 14:33

Pane Bláho máte naprostou pravdu jen s tím upřesněním, že skutečně nepřátelskou politiku Rusko a vůči naší zemi rozpoutalo už v roce 1945 a to sérii vražd a únosů Československých občanů i občanů sovětského svazu z naší země. Viz zde:

https://www.reflex.cz/clanek/historie/79405/11-kvetna-1945-sovetska-vojska-byla-v-praze-jen-par-hodin-kdyz-zacalo-zatykani-a-odsun-do-gulagu.html

Současná oficiální politika Ruska proti naší zemi je otevřeně nepřátelská a státní propaganda namířená proti nám jede na plné obrátky. Ruská hybridní válka proti nam má pochopitelně hmatatelné projevy. Třeba zde:

http://www.evropsky-rozhled.eu/sojgu-pozadal-o-zahajeni-trestniho-rizeni-osob-zodpovednych-za-odstraneni-sochy-koneva-my-v-reakci-obnovujeme-projekt-target/

František Šimunek
7. leden 2021, 23:16

A kolik vesnic ném tu rusàci vypàlili ?? A kolik Židů odvlekli ?? Svatà blbosti !!!!

Ivan Novák
7. leden 2021, 11:19

Pokud si vybavím, šlo o vlnu politického cyklu (prezidentskou kampaň vyhráli ti, co se vymezovali proti starým strukturám, něco jako dávné rakouské referendum, které bylo de facto o osobě B. Kreiského), zjištění korporátní korupce jinak běžného rozsahu a časově souběžné provalení kreativního až kriminálního přístupu k některé dokumentaci technické bezpečnosti JE (á la dukovanské svary). Rakety a hlavice severních šílených bratrů jsou blízko a nikdo je nevyřešil. Ve výsledku ztráta nadšení a pocit "co máme, už raději stačí". Ale konkrétně to nedoložím a možná si to pamatuji špatně.

PetrV
7. leden 2021, 12:07

Taky si to obdobně politicky pamatuji. S tím, že jsem nevěděl o těch souvislostech s jadernou energií. Bylo tam předtím zachraňování jižní korey půjčkama - přeinvestovaná ekonomika.

Wolsongská jaderná elektrárna je ale jen 14 mnm. Nějaký val na souši by se jim tam hodil. Japonsko je jen přes vodu.

https://goo.gl/maps/JzF7v828TD4Qg9iQ9

František Šimunek
7. leden 2021, 23:14

No jsem frankofil a tak bych si třeba přàl francouzskou jaderku.

Ale copak bude za dvacet let nějakà Francie ??

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 20:51

Něco tak geniálního museli psát na sputniku, takovou hovadinu. Nenapadlo vás, že když si chce Rusko postavit plynovod do Německa tak mu taky nevadí, že nemají společnou hranici? Chce to rozum do hrsti a nešířit fake News.

Jirka Trn
8. leden 2021, 08:05

Lukavský, ty převlečený zastydlý bolševiku, já na rozdíl od tebe když něco tvrdím, tak dávám odkaz. A nešířím ideologické hlouposti jako ty.

zpravy aktualne cz/zahranici/rusko-odepise-kldr-90-procent-dluhu-vymenou-za-plynovod/r~cdaad172c7d211e3b3cb002590604f2e/

archiv ihned cz/c1-66246940-vztahy-mezi-korejemi-ma-zlepsit-rusky-plynovod-pratelstvi-moskva-by-ziskala-odbytiste-plynu-soul-jeho-stabilni-dodavky-a-pchjongjang-penize

patria cz/zpravodajstvi/2463176/rusko-stale-zvazuje-stavbu-plynovodu-do-jizni-koreje.html

zpravy aktualne cz/zahranici/hazard-ci-pojistka-miru-rusko-spoji-obe-koreje-plynem/r~9156703237ef11e3a080002590604f2e/

google cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiL-4Or4ovuAhXjz4UKHZT_Atc4ChAWMAZ6BAgKEAI&url=https%3A%2F%2Fmunispace.muni.cz%2Flibrary%2Fcatalog%2Fdownload%2F60%2F114%2F80-1%3Finline%3D%26fakulta%3DFSS&usg=AOvVaw0oTw2Hwy5ZdqzisFP5_ft_

PetrV
8. leden 2021, 19:18

Jiří, děkuji. V podání Lukavského je bolševismus naruby. Tak jak to u nás a v evropském parlamentu umí předvádět piráti, STAN, Top. Převlečení komunisti se nezapřou.

Josef
7. leden 2021, 12:23

Tyto plány dělá poměrně levný plyn, jenže to je jen důsledek těžby plynu v USA , které díky tomu přestaly dovážet ale naopak za draho něco vyvážejí. Během 5 let dojde zcela určitě k vysokému růstu spotřeby plynu a tím poroste i jeho cena.

PetrV
7. leden 2021, 12:42

Amíci a všichni potřebují helium v destilace plynu. A pak prodají jako odpad zkapalněný plyn.

PetrV
7. leden 2021, 12:51

Mirku, jaké technické problémy mají korejci s 1400?

Miloslav Černý
7. leden 2021, 13:07

Tyto články jenom zdůrazňují jít rychlejší cestou odklonu od velkých JE. Jedním z nejnovějších cest se nabízí rozvíjející se agrofofotovoltaika. Ve spojení s akumulací, ať je to jakoukoli vhodnou, budeme nakonec i více než jenom soběstačný a nebudeme na sebe zbytečně negativně poutat sousedy. I to bude naše pozitivní devíza.

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 14:08

To jen další hřebíček do rakve jaderné energetiky. Bohužel. jádro se bude stavět už jenom v autoritářských zemích, kde korupce je standardní součást společnosti a tyje z ní vládnoucí klika. Proto se staví a plánuje už jenom v Rusku, Číně, Bělorusku, Turecku, Maďarsku, UAE. Tam se bude stavět dokud si na tom budou politici mastit kapsy, ať to stojí co to stojí, zaplati to nakonec plebs. Demokratické země až na vyjímky pouze dokončují desítky let staré plány a stavby. Problém není v tom že by tyto země ztratily schopnost stavět. Problém je v tom, že pokud staví opravdu bezpečně a zároveň dodržují všechny environmentální pravidla tak je to prostě pekelně drahý. I bez korupce. Je to smutné ale je to tak. Že se u nás žádná jaderná elektrárna nepostaví je naprosto jasné. Ona se dost možná nepostaví ani v Maďarsku. Otázka je jenom to, kolik se podaří rozkrást v průběhu přípravy tohoto nesmyslného projektu.

Jirka Trn
7. leden 2021, 14:27

Ty tvoje, vesměs vylhané, ale hlavně ideologické bláboly jako vystřižené z časopisu Rudá vatra Dušana Jasánka a pouze s obraceným znaménkem, by měl někdo úvést na pravou míru.

sciencemag cz/nove-reaktory/

oenergetice cz/jaderne-elektrarny/iaea-instalovany-vykon-jadernych-elektraren-se-muze-roku-2050-az-zdvojnasobit

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 14:39

Pane Trne, za prvé netykejte mi, ve straně jsem jsme spolu nebyli. Já si na žádné soudružské tykání nepotrpím. To co jste uvedl, naprosto zapadá do mého tvrzení a jenom ho potvrzuje. Budete si to muset trošku ujasnit.

Jirka Trn
7. leden 2021, 15:19

No vidíš, a já myslel že soudružské tykání je stále populární i u vás překabátěných ideologů.

Možná si vyměnil kabát, ale ideologický zápal, potřeba hledání vnitřního i vnějšího nepřítele, a ručičku sevřenou ve spravedlivou pěst máš stále stejnou.

Ale k věci.

Tvůj blábol "hřebíček do rakve jaderné energetiky" oproti článku zde na tomto webu, kde odborníci očekávají nárůst do roku 2050 až na dvojnásobek dnešního výkonu.

Tvůj blábol "jádro se bude stavět už jenom v autoritářských zemích" oproti seznamu zemí které loni uvedli do provozu nové reaktory. A zdaleka to nejsou jen nějaké aitoritářské země.

Jesli ty mé dva odkazy dokazují ty tvé bláboly, tak jsi ještě víc ideologicky odolný svazáček, než jsem si myslel.

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 15:38

To je právě ten problém pane Trne, že přemýšlíte a pak to takto dopadá. Zkuste si raději vzpomenout jak vás rodiče učili oslovovat cizí neznámé lidi. Já se vám za odměnu pokusím vysvětlit co se v těch článcích vlastně píše. S člověkem který neumí dodržet elementární pravidla slušnosti lidské komunikace jinak komunikovat nehodlám.

energetik II
7. leden 2021, 15:49

TO : Lukavský

Poněkud se s těmi autoritářskými státy mýlíte ! Británie staví 2 reaktory a min. 2 plánuje. Finsko staví 1 a 1 plánuje. Maďarsko 2 plánuje. ČR plánuje 2 reaktory. Polsko plánuje 6 reaktorů. Bulharsko 2 reaktory. Rumunsko dostavbu 2 reaktorů. Vy těchto 6 států EU považujete za autoritářské ? + Británii navrch ? Včera fanatický dav podporovaný Trumpem zaútočil ve Washingtonu na Kapitol v době jednání kongresmanů a začalo se střílet. Jsou tam 4 mrtví. Je to pokus o převrat (puč/ v USA vedený prezidentem. Ve Washigtonu je na 14 dní vyhlášen nouzový stav. Já tedy mám větší strach z těchto - "plně rozklížených USA", než z nějakých těch vašich "autoritářských režimů" !!

Jirka Trn
7. leden 2021, 15:51

Ty mně taky překabátěný soudruhu.

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 16:21

To energetik: máte samozřejmě pravdu že žádná z těchto zemí není autoritářská i když Polsko a Maďarsko v poslední době mají demokracii ale trošku jim tam chybí ti demokrati, zvlášť ve vládě. Nicméně Poláky a Maďary trochu znám takže jim přeji a věřím že to zvládnou. Čemu moc nevěřím a je to samozřejmě můj skromný názor, že se jim ty plány nepodaří úplně realizovat. Co jsem četl o maďarském Paks, tak to je ukázkovým příkladem jak by se to nemělo. Pokud budeme postupovat podobně, a já nevěřím že to zvládneme lépe, tak budeme časem společně nadávat nejen na solární ale jaderný tunel.

Co se tyče Spojených států tak to je samozřejmě obrovské zklamání pro všechny. Z mého pohledu je to přesná ukázka toho co se stane, když se dlouhodobě lže ústy nejvyšších představitelů státu. Je vidět že lžím a propagandě nejsou odolní ani Američané, kteří se teď chovají opravdu jako ušáci. Já ale věřím jejich institucím, a věřím že se proberou a bude zase líp.

Bizon
7. leden 2021, 18:20

Jo, nemáme moc právo obviňovat ostatní země že jsou nedemokratické, autoritářské, nebo banánové republiky. U nás oligarcha co vlastní média, v Polsku veřejnoprávní média ovládá přímo vláda ,na Slovensku zřejmě polovinu státu vedli mafiáni, Maďarsko přímo etalon demokracie:D, v USA to teď vypadá jako v banánové republice.

Vyčítat pak něco Rusku a Číně je docela pokrytecké. Že tam padají novináři z okna? Náš spojenec rozsekal novináře na kousky přímo na svoji ambasádě a takyy se to zametlo pod koberec. Politika je špína, a stavba jaderek je částečně politické rozhodnutí, bohužel:(

PetrV
8. leden 2021, 19:36

Jirko, je to umělohmotný blbeček, kterého je potřeba ignorovat. Greendealovým oze zlodějům jde jen o zlodějské dotace.

Petr
7. leden 2021, 15:59

To jsou ovšem podle oficiální ideologie EU plány na zničení světa, ne?

Do roku 2034 uhlí snížit jen z 35GW na 30GW a fosilní plyn dokonce navýšit ze 40 na 60GW.

Jestli chce EU přežít bude muset zrušit ty před nedávnem podepsané smlouvy o volném obchodu a uvalit na Jižní Koreu sankce.

Hawkie
7. leden 2021, 19:05

Replika na J. Trna, P.Lukavského, Bizona, energetika II a BLAHU:

Ani jsem netušil, že bude tak brzy jasný důkaz toho, že USA jsou rovněž bezpečnostní riziko. kromě toho, že Trump má nadále desítky miliónů podporovatelů, tak zůstává stín pochybností o regulérnosti voleb: ten rozdíl mezi prezenčními a korespondenčními hlasy (pokud to tedy je pravda) je příliš velký. Navíc poznat elektronický švindl je práce pro odborníka (já třeba díky zkušenostem poznám fixl/manipulaci ve svém oboru, ale nepozná to mnohdy ani kolega specialista).

Rusko je nepřítel a strašná diktatura, ale naši kamarádi Saudi jsou vrchol demokracie.

Bezpečné jaderky jsou jistě drahé, ale otázkou je, zdali jiná řešení nebudou ještě dražší- a nebezpečnější. Před asi 30 lety jsem zažil výpadek proudu a kolaps záložního generátoru v nemocnici, který neustál přetížení. Nerad bych se dočkal něčeho podobného znovu, když přestane foukat.

Jan Veselý
7. leden 2021, 19:41

Příští iterace bude, že jaderky jsou prostě nebezpečné tak nějak všeobecně. A nemocnice potřebovala lepší generátor, takový, který plní svou funkci. To dost pomáhá.

Hawkie
7. leden 2021, 23:04

Jo, doba je jinde, ale nejsem si jist, že někdo koupí generátor, který utáhne víc než nouzový provoz. ON ten příkon MRI a CT nebude asi úplně malý, ale fakt nevím.

Pavel Lukavský
7. leden 2021, 20:31

Přesně tak, i ty generátory jsou něco jiného než to bývalo. Na to máme dokonce i domácího výrobce, když už jsme u podpory domácího průmyslu. Je to sice závislost na plynu ale ten už k nám neteče jen z východu. Takže v podstatě cajk.

PetrV
8. leden 2021, 20:13

Hawkie, usa je v rozkladu již delší dobu. Inteligentní lidí co mají rozhled se tam bojí a skrytě emigrují. V Praze znám několik takovýchto lidí.

trump s bidenem jsou v podstatě to stejné. Jen senilní zástupci zájmových mafií které sdružují 2 pseudopolitické strany pod záminkou demokracie.

Ve washingtonu si neuvědomují, jací jsou pro zbytek světa kašpaři.

Mám obavy z občanské války v usa.

demokrati budou tlačit komunisticky dotované oze a lidi republikáni to nedají.

Z kalifornie se předloni odstěhovalo 750 tis lidí- vzor oze a blackoutů.

Spousta lidí rozumí jednoduchému zfalšovanému hokejkovému grafu, nerozumí ale fyzikálním zákonům natož energetice.

Pak své peněžence rozumí. Mám nebo nemám.

Snad se senilní angela v evropě probudí (měla vědecké myšlení a veselý rozkrok). Posledních 15 let se chovala jako přiblblý dederonský politruk. A všichni také, co se schovávají za její sukni.

Cyklus oteplení na Zemi končí, teď nás čeká silné zemětřesení na rozhraní desky Nazca a Jihoamerické a pak zesílení sopečné činnosti kde, ví jen Bůh. Teplotní sešup bude hustý. Snad se neprobudí Yellowstone.

Mimochodem koukněte na sluneční cyklus 25, i 24 byl slabý a to počítáme každý flek, který Galieo Galilei neviděl.

https://magazin.gnosis /slunecni-aktivita/

Někdy Vám vysvětlím, proč tomu tak je. Zatím hledejte.

Ví se o tomto teplotním sešupu 40 let...

Denis
7. leden 2021, 21:19

Pro Českou republiku je v současnosti hrozbou Ruská federace. To, co řekl prezident Reagan o Sovětském svazu, pasuje dnes na Ruskou federaci.

Hawkie
7. leden 2021, 23:01

Tedy, já osobně větší problém vidím v Německu. Tam se objevují znepokojivé totalitní trendy. Nepamatuji přesně kolik, ale to procento Němců co mají názor veřejný a názor soukromý, je hodně velké, a to nevěští nic dobrého- a my jsme po ruce už 1200 let. Když k tomu přičteme zelený fanatismus a povětšinou neintegrovatelnou muslimskou menšinu, poškození klíčového průmyslu, vznikne pěkně třaskavá směs.

Nicméně, za pár let může být všechno jinak, zvláště riziková bude doba cca několika let po Putinovi. A na špatných vztazích s Ruskem má větší zásluhu česká strana.

Podle mne se chystáš na "minulou válku". Historia magistra vitae...

PetrV
8. leden 2021, 20:21

Máte pravdu Hawkie, posledních 30 let němci žili v zelené komunistické ideologii. Senilní angela jako dederonka s veselým rozkrokem je toho důkazem a a to stejné ti za její sukní.

bohužel teplotní zlom díky zvýšené sopečné činnosti nás vyvede z bludu, jak jsme mocní. Jsme jedno velké lejno oproti celé sluneční soustavě. Hokejkové grafy nechť si zelení soudruzi strčí do zadele.

Helmuti jsou v depresi, vyhraje volby AfD a mám obavy ze stejného vývoje jako v usa. Novoněmci jsou drsná pakáž.

Bizon
8. leden 2021, 00:20

Taky tu Ruskou hrozbu uplně nechápu. Výdaje na zbrojení mají 14x menší než naše aliance proti nim, takže vojensky nás těžko ohrozí. A proti hybridní válce se nejlíp bojuje tím že budeme mít zdravou vzdělanou společnost s dostatkem ekomomických příležitostí a trochou kritického myšlení. Jediné území které byli schopni uchvátit je rozkradená oligarchie kde lidi prostě už neměli co ztratit, asppoň je to motivace pro nás abychom tak nedopadli.

Vždyť mají DPH na podobné úrovni jako Itálie, kdyby někdo tvrdil že Itálie rozklíží celou Evropu, ovlivní Americké volby a pak napadne polovinu svojich sousedů tak bychom se mu leda vysmáli, ale Rusko by to určitě zvládlo!(teda pouze v době kdy se to hodí, zbytek času je to jen ozbrojená benzínka na hranici kolapsu:)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se