Domů
Emise CO2
Daimler bude v USA testovat propojenou jízdu nákladních vozů v "pelotonu"
Testování digitálně propojených nákladních vozidel v závěsu na vybraných silnicích v Oregonu a Nevadě
Testování digitálně propojených nákladních vozidel v závěsu na vybraných silnicích v Oregonu a Nevadě. Zdroj: Daimler

Daimler bude v USA testovat propojenou jízdu nákladních vozů v "pelotonu"

Německý výrobce automobilů Daimler AG ve své divizi nákladních automobilů plánuje na silnicích v USA testovat propojenou jízdu nákladních automobilů, které by byly díky jejich vzájemnému digitálnímu propojení v těsném závěsu za sebou. Tímto spřažením kamionů dohromady by se dosáhlo úspor pohonných hmot.

Oznámení Daimleru o testování těsné jízdy vozidel za sebou, běžně označované anglickým výrazem jako „connected cars“, je dalším ukazatelem globálního komerčního boje v oblasti směřování vývoje automobilové nákladní dopravy, a to nejen z hlediska technologického, nicméně i z hlediska zavádění nových legislativních úprav pro provoz na veřejných komunikacích. Mezi další oznámení dnešních dnů patří například prohlášení společností Navistar International Corp a Volkswagen AG o jejich plánu uvedení středně těžkých nákladních elektrovozidel na trh v roce 2019.

Špičky v odvětví nákladních automobilů se sešly ve Spojených státech na výstavě nákladních vozů (North American Commercial Vehicle show) v Atlantě. Toto odvětví v současnosti zažívá pokles. Nová technologie Daimleru je tedy pouze jedním ze způsobů, jak na dané odvětví upozornit a opětovně ho oživit. Testování v provozu předcházelo testování v Oregonu.

Krom úspor paliva se zefektivní i využití v současnosti pořád potřebných řidičů

Technologie bude obohacena o prvek vzájemného střídání. Cílem tohoto střídání je za pomocí propojení vozů a automatizovaného řízení zvýšení bezpečnosti pohybu konvoje nákladních automobilů, zvýšení efektivity provozu a odlehčení řidičům v řízení vozu. V takto vzniklém pelotonu bude první vůz rozrážet vzduch a ostatní vozy budou překonávání tohoto odporu ušetřeny. Cílem střídání je pouze rozložení zátěže ve zmíněných oblastech rovnoměrně na všechny vozy.

Do budoucna by mohlo být možné řidiče v nevedoucím voze úplně odstavit. Tím by si během své jízdy mohli na příklad plnit svou bezpečnostní přestávku, čímž by se výrazně navýšila efektivita využit lidských zdrojů. K potenciální možnosti úplného odstavení řidičů v nevedoucím voze je ovšem ještě dlouhá cesta.

Problematikou propojených vozidel se v současnosti zabývá více velkých společností. Tato technologie by mohla být prvním krůčkem k provozu autonomních vozů.

Zdroj úvodní fotografie: Daimler

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se