Domů
Elektromobilita
VW a Enel v Itálii postaví 3000 rychlodobíjecích míst pro elektromobily
Nabíjecí stanice ABB Terra HPFS
Zdroj: ABB

VW a Enel v Itálii postaví 3000 rychlodobíjecích míst pro elektromobily

Elektromobilita
2 komentáře
13. prosinec 2022, 17:44
ČTK

Německý koncern Volkswagen a italská energetická společnost Enel založily společný podnik Ewiva, jehož cílem je vybudovat po celé Itálii 3000 rychlodobíjecích míst pro elektromobily. Každá z firem do projektu investuje 100 milionů eur (2,4 miliardy Kč). V tiskové zprávě o tom dnes informovala německá automobilka. Rychlodobíjecí stanice budou podle ní do konce roku 2023 přístupné řidičům automobilů všech výrobců na 500 místech a budou mít výkon až 350 kilowattů (kW).

Do konce roku 2022 automobilka a její partneři uvedou do provozu 4300 z plánovaných 18.000 rychlodobíjecích míst v Evropě, 3700 z plánovaných 10.000 ve Spojených státech a 8000 z plánovaných 17.000 v Číně. To znamená 16.000 rychlodobíjecích stanic na celém světě, což je přibližně třetina z cíle 45.000 stanic do roku 2025.

Volkswagen při budování sítě dobíjecích stanic v Evropě spolupracuje s britský podnikem BP a španělskou společností Iberdrola. Společně s konkurenčními automobilkami BMW, Mercedes-Benz, Ford a Hyundai je akcionářem podniku Ionity, který se zabývá rychlým nabíjením elektromobilů.

Podle studie společnosti McKinsey pro Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) potřebuje Evropa do roku 2030 nejméně 3,4 milionu dobíjecích míst. Na konci roku 2021 jich bude k dispozici odhadem 375.000. V nabíjecí síti musí být také ve vhodných časech distribuována elektřina z obnovitelných zdrojů, což si podle studie vyžádá náklady přibližně 240 miliard eur.

Ilustrační foto

„Hlavní výzvou je zajistit dostupnost energie v době, kdy bude potřeba,“ řekl dnes na tiskové konferenci člen představenstva společnosti Volkswagen Thomas Schmall.

„Skladování energie bude hrát klíčovou roli,“ dodal.

Volkswagen také do poloviny příštího roku zavede u většiny svých vozů obousměrné nabíjení, kdy mohou vozy posílat energii ze svých baterií zpět do sítě, dodal Schmall.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Michal K.
14. prosinec 2022, 09:56

len tie predaje BEV nejak nestupaju. ale aspon stupa cena baterii ...

richie
14. prosinec 2022, 12:51

„Hlavní výzvou je zajistit dostupnost energie v době, kdy bude potřeba,“ řekl dnes na tiskové konferenci člen představenstva společnosti Volkswagen Thomas Schmall.

presne tak, toto plati vseobecne a o to viac v Taliansku, ktore je vysoko zavisle na importe elektriny od susedov (cez 20% EE je import) .. zaujimave, ze v takom Svajciarsku aktualne zvazuju zakonne upravy umoznujuce zakazat nabijanie elektromobilov v pripade nedostatku, co asi rozvoju ekeltromobility velmi nepomoze

a ano dolezity je este aj ten dovetok

„Skladování energie bude hrát klíčovou roli,“ dodal (člen představenstva společnosti Volkswagen Thomas Schmall).

zial zatial sa do toho nikto velmi nehrnie, pretoze je to drahe ..ale bez toho stoji cele OZE na hlinenych nohach

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se