Domů
Elektromobilita
Flexitricity plánuje do vyrovnávání britské soustavy zapojit přes deset tisíc elektromobilů
Dobíjecí stanice jen pro elektromobily, VB (Zdroj: Gridserve)
Zdroj: Gridserve

Flexitricity plánuje do vyrovnávání britské soustavy zapojit přes deset tisíc elektromobilů

Britská společnost Flexitricity, která provozuje na britském trhu agregátor flexibility, plánuje využít více než deset tisíc elektromobilů k vyrovnávání tamní soustavy. Pomůže jí k tomu partnerství se společností ev.energy, která nabízí systém chytrého nabíjení pro elektromobily.

Velká Británie patří v posledních letech k důležitým inovátorům v elektroenergetice. V Británii byly založeny společnosti jako limejump, která přinesla do energetiky big data přístup a machine learning a kterou převzala společnost Shell, nebo Verv. Další inovativní společností, která o sobě dává vědět, je již zmiňovaná Flexitricity.

Flexitricity je provozovatelem jednoho z největších portfolií odezvy strany spotřeby (demand side response) ve Velké Británii, a proto má neustálý zájem své portfolio doplňovat o další výrobce nebo spotřebitele, u kterých lze spotřebu nebo výrobu elektřiny částečně regulovat nebo rozložit v čase.

Partnerství s ev.energy přinese Flexitricity možnost využít až 10 000 elektromobilů. Ty by mohly disponovat výkonem až 60 MW, se kterým bude moci Flexitricity nakládat na vyrovnávacím trhu.

Společnost ev.energy optimalizuje dobu nabíjení elektromobilů tím, že vybírá pro nabíjení nejvhodnější okamžik. Zákazník v aplikaci pouze uvede, kdy má zájem, aby jeho elektromobil byl plně nabitý. Nabíjecí čas jednotlivých zákazníků ev.energy se rozloží v čase, díky čemuž je společnost schopna optimalizovat zatížení sítě. Výhodou pro zákazníky je pak úspora na nákladech za elektřinu. Mimo to ev.energy nakupuje elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů.

Trh s elektromobily nejen ve Velké Británii rychle roste. Podle informací webu Argusmedia.com byla čtvrtina registrovaných vozidel ve Spojeném království na elektrický pohon (včetně tzv. hybridních vozidel do zásuvky). Celkem pak bylo ve Spojeném království registrováno v loňském roce přes 108 tisíc elektromobilů, což je meziroční nárůst o 186 %.

Zdroj úvodní fotografie: Gridserve

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(16)
Vinkler
21. leden 2021, 07:41

Je to podle popisu regulace spotřeby.

Regulace dodávek na posílení sítě by bylo lepší, ale takové měniče jsem zatím nenašel.

pr
21. leden 2021, 08:34

Jakýkoli ongrid, grid-tie a většina hybridních měničů umí dodávky do sítě.

energetik
21. leden 2021, 13:50

VŠB to vystavovala na Infothermě.

PetrV
21. leden 2021, 07:48

Tak to jsem zvědav na tu okamžitou schopnost dodat ee.

Zároveň řízení musí být na straně přenosové soustavy a ne jako slunce a větry, které jde jen odpojit, když dodávají aušus proud.

pr
21. leden 2021, 08:43

Jste moc jednostranně zaměřen na výkon. A to tak, že ani celý článek popisující, že řízení bude probíhat změnou SPOTŘEBY elektrické energie a to za levnější cenu pro zákazníka než je na trhu obvyklé, Vás nedokázal z Vaší mantry probudit.

nemo
21. leden 2021, 10:50

Zacinaju so 60MW, co nie je malo, ak predpokladame ze rocne sa trh s elektromobilmi bude len zdvojnasobovat!!!

pr
21. leden 2021, 16:49

Spíš mně zajímá jak to chtějí dělat. Prostě si nedokáži představit jak budou mít napíchnuté vozy na rychlonabíjení (žádný jiný standard neumožňuje komunikaci s vozem o stavu jeho nabití) a přitom konkurovat levnému AC nabíjení doma (NT). Prostě mi to hlava nebere.

Bizon
21. leden 2021, 17:54

V UK je omezování výkonu rychlo-nabíječek už jasná věc, polovina jich to umí již dnes, v budoucnu to bude povinné. Jde spíše o nouzovější opatření, při hrozící podvýrobě výkon rychlo-nabíječek omezí bez ohledu na nabití akumulátoru.

Myslel jsem že rychlo-nabíjení je obecně příležitostný luxus, který pro rutinní nabíjení nemůže nemůže domácímu AC nabíjení konkurovat. I pro budoucí V2G je přece žádoucí aby lidi měli auta připojená co nejvíc. Zatím je sice problém s rychlostí odezvy i celým modelem implementace, ale principielně zní V2G hodně dobře.

pr
21. leden 2021, 19:10

Jasně, ale rychlonabíječka nestojí korunu jako 3f zásuvka. A odstavit u ní vůz na noc jaksi nedává ekonomický smysl.

K žádnému V2G nedojde. Lidi nejsou padlí na hlavičku.

Bizon
21. leden 2021, 20:32

Já chápu ten problém, ale když to bude nouzové tak se to vsákne, podobná událost průseru PS jako byla nedávno je přece málokdy, a vyřešilo se to docela brzo. Nabíječky které by tu službu prodávaly a bylo to pravidelně by asi nebyly moc oblíbené, a nebo by to nějak vynahradily.

Taky moc nevěříte V2G? Já mám pochybnosti ohledně realizace, ale rád bych se mýlil, principielně je to dost dobré. Technicky by to taky šlo, jen by se lidi museli správně motivovat (už nadhodili nějaké nízké desítky liber měsíčně), když to pojede rozumný proud mezi cca 70 a 85% kapacity tak to baterky ničí hodně málo a nenechá to člověka na dně.

pr
21. leden 2021, 21:58

Asi už jsem starý a zažil jsem dost na to abych byl pesimistou. To že by lidi v nouzi používali V2H tomu věřím, ale kupovat si akumulátor aby sloužil lidu, tomu nevěřím.

A to že by služba nebyla využívána, tomu nevěřím. Rozhodně je to rychlejší než reverzace chodu PVE, takže by se to používalo ne jen v kritických situacích.....

PetrV
22. leden 2021, 22:10

Bisone, myšlenka dobrá, ale provedení v podání lidí na kosočtverec se třemi čárkami.

Bizon
21. leden 2021, 15:51

Při 2019 UK black-outu tahle DSR (demand side regulation) docela selhala, nebyla dostatečně rychlá. Ale ta implementace teprve začíná, vývoj půjde jen dopředu, svoji roli to mít bude.

Pro násilné odpojování/brown-outy tam zatím zavedli vtipný eufemismus "nucená DSR" :D

Omega
21. leden 2021, 17:00

A teď černý scénář.

Elektřiny je nedostatek po 48 hodin (dlouhé bezvětří), všechny spotřebiče co šli odpojit jsou odpojené.

No a já jako majitel EV ráno nasedám do svého vozu. Nic netuším, neboť v aplikaci je zadáno že v 8 hodin ráno má být nabitý na ujetí 200 km, ve smlouvě s ev.energy to mám jasně dané, že to nabité bude. A najednou - problém, moje vozidlo nebylo nabito. Takže se nedostanu do práce, kde jsem zrovna dnes měl podepsat nový kontrakt za 100 miliónů.

Takže: řízení na straně spotřeby sice může pomoci stabilizovat síť, ale problém na straně nabídky zůstává.

Ivan Novák
21. leden 2021, 20:18

Koupíte si víc aut, a je po problému.

T
22. leden 2021, 16:29

Jeste prodavaji sporice elektriny SAVE BOX.Kdyz si jich koupite cca 10,budou vam za elektrinu jeste platit!!!

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se