Tesla v gigafactory v Braniborsku vyrábí 4000 vozů týdně, předstihla vlastní cíl
Americký výrobce elektromobilů Tesla už v gigafactory v Grünheide ve spolkové zemi Braniborsko poblíž Berlína zaměstnává přes 10.000 lidí. Zdroje z podniku to sdělily agentuře DPA. Firma dnes na twitteru uvedla, že týdně tam nyní vyrobí 4000 aut. Plán přitom počítal s tím, že se na tento počet firma dostane až za tři týdny.
Ročně tak závod firmy ve východním Německu vyrobí 200.000 vozů. Cíl první expanzní fáze tedy zatím není naplněn – Tesla chce v Grünheide s 12.000 zaměstnanci vyrábět půl milionu vozů ročně. Tesla už oznámila, že zvýšení výroby nějakou dobu potrvá. Firma vyrábí ve svém zatím jediném závodě vůz Model Y od loňského března.
Firma plánovala zvýšit produkci v Braniborsku na 4000 za týden od 13. března a na více než 5000 do konce června. Loni v říjnu dosáhla u obce Grünheide produkce 2000 aut za týden a v prosinci 3000 kusů týdně, uvedla agentura Reuters.
Tesla také začala v Německu montovat baterie, které bude brzy používat ve vozidlech vyráběných v továrně v Grünheide. Minulý týden ale firma uvedla, že plán na výrobu baterií v Německu omezí a místo toho se zaměří na jejich výrobu ve Spojených státech, kde jsou výhodnější daňové pobídky. Tesla minulý týden také sdělila, že se připravuje na výrobu součástí článků, jako jsou elektrody, z nichž některé se budou odesílat ze závodu v Grünheide do Spojených států.
Mohlo by vás zajímat:
Jen pro doplnění, vzhledem k tomu, že prodeje Tesel každý rok rychle rostou a v loňském roce dosáhly rekordních 1,3 mil. aut, je nepravděpodobné, že kvalita Tesel je nízká. Tesla v prodejích nechala Škodovku daleko za sebou. Musím se usmívat, když si vzpomenu, jak jsem toto předpovídal už v roce 2017 a psal o tom v diskuzích na téma EV , v té době Tesla prodávala 200 tisíc aut. Stejně jako s OZE se tomu někteří neználci smáli a tvrdili, že se tak nikdy nestane. Stejné to je s OZE a H2 dominancí. Už nemá cenu o tom ani diskutovat, stejně jako u Tesly už se to děje, nic už se na tom nezmění a všichni budeme sledovat jak do roku 2030 OZE a H2 zcela ovládne energetiku. Stejně jako u růstů prodejů Tesel to bude fofr.
Osobně bych si Teslu nikdy nekoupil. Auto je to sice levné na to co umí, ale má špatně dostupný servis a obecně mizernou kvalitu auta.
zvlastne, ze vacsina majitelov tesly s kvalitou problem nema, vacsinou s kvalitou maju problem ludia, ktori ju nevlastnia
To je spíš logické než zvláštní, ne? Vy si kupujete něco u čeho máte problém s kvalitou?
na kvalitu vacsinou poukazuje hlucna mensina, ticha mensina ma zo svojich aut radost
zachytil som nejaku aktivitu nejakej norskej skupinky, ktora je nespokojna zo zarucnym servisom tesly a celkovo pristupu tesly k zakaznikom. Vyhlasili hladovku alebo nieco take. Naco im vedenie Tesly odkazalo, ze obcasna hladovka je zdrava :-)
Aj to je pristup k zakaznikom ...
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se