Teplárny Brno příští rok vybudují dalších 50 nabíječek pro elektroauta
Teplárny Brno zrychlují výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily, v příštím roce jich plánují vybudovat dalších 50. Letos je budují už třetím rokem a dnes otevřely 80. nabíjecí stanici, která je umístěna u nově rekonstruovaných Bazénů Lužánky. V příštím roce chtějí vytvořit i dva nabíjecí HUBy, tedy místa s větším množstvím stanic, řekl dnes novinářům vedoucí projektu e-mobility v Teplárnách Brno Tom Kratochvíl.
„Nabíjecí HUB si lze představit jako místo s velkou koncentrací nabíjecích míst, kde bude k dispozici pomalé, rychlé i superrychlé dobíjení. Jeden takový plánujeme postavit u našeho provozu Červený mlýn, kde také budeme testovat různé technologie,“ popsal plány Kratochvíl.
„Teplárny Brno dodávají do nabíječek vlastní elektřinu vyrobenou například v solárních elektrárnách. Testovat chceme například dynamické řízení ceny – pokud bude jasné, že druhý den bude hodně svítit slunce a budou velké přetoky, pošleme našim uživatelům zprávu, ať přijedou nabíjet za poloviční cenu,“ dodal.
Jeden z prvních nabíjecích HUBů vznikne příští rok v nyní rozestavěném parkovacím domě Šumavská, kde je do budoucna pro elektromobily vyhrazeno 120 parkovacích míst. Zatím jich ale bude pouze 20 a nabíječkami je osadí právě Teplárny Brno. „Zatím poptávka není taková, aby mělo smysl vyblokovat 120 parkovacích míst, ale jak bude elektromobilů přibývat, bude možné instalovat další nabíječky bez kopání, kabely jsou na místech nachystané,“ doplnil Kratochvíl.
Cílem městské firmy je, aby do dvou let většina Brňanů bydlela do pěti až deseti minut od nejbližší nabíječky pro elektromobil. Cílem je vybudování 500 nabíječek do roku 2030, celkem by tak bylo 1000 nabíjecích míst.
„Zatím osazujeme místa tak, aby bylo město rovnoměrně pokryté, už příští rok ale budeme některá dobíjecí místa rozšiřovat o další nabíječky, protože jsou velice vytížená. Jde o místa například v Líšni nebo Bystrci,“ uvedl Kratochvíl.
Objem odběru elektřiny na nabíjecích stanicích tepláren se meziročně zvýšil čtyřnásobně, mezi jednotlivými měsíci roste přibližně o 25 procent. Teplárny necílí pouze na veřejnost, ale také na firmy, které do elektromobility nejvíce investují.
Mohlo by vás zajímat:
Ta poloviční cena za dodanou elektřinu v době přetoků je zajímavá myšlenka, ale v současné době Teplárny Brno nejsou rozhodně nejlevnější. Mají dražší elektřinu než ČEZ ne Ionity.
Oprava:
...nebo Ionity.
50? Kdyby to s tou elektromobilitou mysleli vážně tak ve městech vznikají p+r parkoviště zastřešené fve panely se stovkami parkovacích míst s možností nabíjení a za levno, žádná elktřina na veřejné nabíječce ve výsledku dražší než benzín a nafta a několikrát dražší než lpg a cng
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se