Podíl elektromobilů na prodeji aut v Norsku přesáhl 82 procent, vede Tesla
Podíl plně elektrických aut na celkovém prodeji automobilů v Norsku loni dosáhl 82,4 procenta, a zvýšil se tak ze 79,3 procenta v roce předchozím. Oznámil to dnes norský svaz OFV. Žádná jiná země tak vysoký podíl elektromobilů nemá. Třetím rokem tam vede americký výrobce Tesla, a to navzdory trvajícím sporům s vlivnými odbory, uvedla agentura Reuters. Norská vláda začala před lety prodej elektromobilů silně dotovat.
Téměř pět ze šesti nových vozů prodaných loni v Norsku bylo poháněno pouze baterií. Podíl Tesly na celkovém trhu se přitom zvýšil na 20 procent z 12,2 procenta v roce 2022, ukazují údaje o registraci aut.
Norsko je významným producentem ropy. Ve snaze stát se první zemí, která do roku 2025 ukončí prodej aut na benzin a naftu ale vláda osvobozuje plně elektrická vozidla od mnoha daní uvalených na auta, která jezdí na fosilní paliva. ačkoli některé poplatky byly zavedeny teprve loni.
Tesla je klíčovým hráčem na trhu elektromobilů, čím dál více jí ale konkuruje čínská automobilka BYD. Ta loni vyrobila přes tři miliony elektrických aut, která zahrnují jak bateriové, tak hybridní vozy. Tesla, která vyrábí jen plně bateriové elektromobily, čísla o prodeji za loňský rok teprve zveřejní.
Automobilka BYD v prosinci oznámila, že v Maďarsku postaví svůj první evropský závod na osobní auta. Továrna ve městě Szeged (Segedín) podle sdělení automobilky vytvoří tisíce nových pracovních míst.
Mohlo by vás zajímat:
Norsko je v nástupu EV zhruba 8 let před EU. Ale na jejich spotřebě ropy se to zatím příliš neprojevuje na obyvatele je mnohem vyšší než Naše.
Díky dotacím i voda poteče do kopce.
V Norsku se už 2. rokem nedotuje.
Motivace může být pozitivní nebo negativní. Norsko nikdy žádné dotace na EV nemělo , ale auta se spalovacím motorem jsou zatížena velkými daněmi a benzín stojí v Norsku 46kč /litr. A tím EV vychází levněji. Nakonec samozřejmě budou plně zdaněny i EV. Jinak je to samozřejmě pokrytectví té země ,většina jejich peněz pochází z ropy, co také čekat od zlodějů dětí.
Tak jestli nazýváte pokrytectvím to, že peníze ze "špinavé" ropy investují do šetrných technologií, tak jak byste nazval český přístup, kdy peníze ze špinavého uhlí investujeme... do ničeho, nic šetrného jsme za to nepořídili?
Peníze z ropy dávají "do štrozoku". Nehodlají si zmršit ekonomiku kvůli "resource curse".
Peníze jdou do státního investičního fondu, který si zakázal investice fosilních paliv.
"Tesla, která vyrábí jen plně bateriové elektromobily, čísla o prodeji za loňský rok teprve zveřejní"
V době napsání článku už byly 3 hodiny zveřejněné.
A 3 minuty po tomto článku jste o tom měli dokonce napsaný celý článek. Ach jo, do nového roku stejně jak v předešlém - co článek, to bota.
Musíte rozlišovat články napsané a převzaté z ČTK (jako tento). Lze v tom vypozorovat značný kvalitativní rozdíl.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se