Obyvatelé Spojeného království se kvůli koronaviru více zajímají o elektromobily
Současná pandemie onemocnění COVID-19 vyvolaného koronavirem má nečekané dopady v elektromobilitě. Podstatně více obyvatel Spojeného království je nyní nakloněno vlastnění elektromobilu. Důvodem je především viditelné zlepšení ovzduší při současné krizi.
Karanténa a další opatření přijatá ve spojitosti s pandemií onemocnění COVID-19 mají velký pozitivní důsledek na lidské chápání enviromentálních problémů. Tento fakt vychází z průzkumu společnosti Venson Automotive Solutions, o kterém informoval zpravodajský portál Daily Record. Kvůli koronaviru se dramaticky snížila obecně dopravní vytíženost všeho druhu – silniční, železniční, námořní i letecká – a tím se i znatelně zlepšila kvalita ovzduší na celé planetě.
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Venson Automotive Solutions na otázku „změnil dopad současné COVID-19 situace Váš přístup ke koupi elektromobilu?“ 45 % dotázaných odpovědělo, že nyní znova zvažuje koupi elektromobilu. U dalších 17 % dotázaných se pouze potvrdilo přesvědčení o zakoupení elektromobilu.
Čistší ovzduší
Z výše zmíněných 45 %, 19 % dotázaných sdělilo, že příští pořizované auto bude elektromobil. Zbylých 26 % potvrdilo, že chtějí koupit elektromobil v příštích pěti letech. Podobný průzkum provedla společnost v loňském červnu, kdy 41 % dotázaných mělo zájem o elektromobil, ale 31 % z nich neplánovalo koupi v příštích 10-15 letech. Z porovnání studií jasně vyplývá, že spotřebitelé jsou nyní mnohem více naklonění k dřívějšímu zakoupení elektromobilu.
„Snižování emisí bylo žhavým tématem a jasným politickým, podnikatelským a osobním cílem již mnoho let. Ale i přesto nárůst majitelů elektromobilů byl pomalý,“ sdělil k výsledkům průzkumu ředitel marketingu společnosti Venson Alison Bell.
Více od vlády a podniků
V průzkumu se také společnost Venson ptala na jiné aspekty elektromobility. Dle výsledků by veřejnost chtěla vidět větší aktivitu od vlády a soukromého sektoru v oblasti elektromobility, až se Spojené království zotaví z epidemie COVID-19.
Z toho 62 % dotázaných by uvítalo další investice do sítě nabíjecích stanic či 38 % by chtělo novou legislativu, která bude podporovat společnosti ke stoprocentnímu přechodu na elektromobily.
Autor úvodní fotografie: Kārlis Dambrāns
Mohlo by vás zajímat:
Raději bych se zajímal o sdílenou ekonomiku - takový sdílený automobil musí být v době koronaviru celkem dobrý nápad.
Toto mi připadá jako PR producenta automobilů na elektřinu. Myslím, že teď Britové díky své osvícené vládě mají úplně jiné starosti než přemýšlet o elektroautomobilu.
ja jsem přešel na elektromobilitu dávno před koronavirem a jsem "fpoho"
Ten pravy aha efekt se dostavi az se zase ty miliony spalovacich strojoven daji do pohybu a lidi se budou ptat, coze to tak smrdi.
No nevím včera jsem četl že: NOX v ovzduší v Berlíně se zhoršilo, neví se proč a že kdosi si dal práci a porovnal i Brněnský Úvoz proti loňsku a taky horší.
https://autobible.euro.cz/skodi-diesely-mestu-v-nemecku-dokazali-ze-moderni-diesely-vzduch-cisti-a-ze-ty-stare-nema-smysl-zakazovat/ A teď tu o popelce.Zkuste si tím cleandýzlem doma večer vyčistit vzduch,aby se vám lépe spalo.
Píšou čistí od mechanických částí! Což má díky filtrům logiku. Spaliny se samosebou dýchat nedají (ale to ani vzduch který vydechujete) není v nich kyslík. Ale tady fakta nehrají roli. Směr byl vytýčen a i tady pojedeme až do hořkého konce.
Pokud nevidíte rozdíl mezi"mechanických částí"a pevné částice, měl by jste navštívit nějakého odborníka.
" V některých chvílích tyto diesely fakticky čistily vzduch od pevných částic."Co je to vaše "mechanických částí"? A všiměte si slov "V některých chvílích"a do výsledků vstupují ještě další faktory, jako ohřátý motor, zatížení vozu a hlavně regenerace filtru pevných částic." Ve vydechovanén vzduch je stále část kyslíku, to by pak dýchání z úst do úst nedávalo smysl že?
Tak po pravdě řečeno netušil jsem že je rozdíl mezi mechanickými a pevnými částicemi. Kdybych věděl že to nevíte (nebo spíše nechcete vědět) byl bych opatrnější i při použití té nadsázky s umělým dýcháním.
Tak po pravdě řečeno netušil jsem že je rozdíl mezi mechanickými a pevnými částicemi. Kdybych věděl že to nevíte (nebo spíše nechcete vědět) byl bych opatrnější i při použití té nadsázky s umělým dýcháním.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se