Domů
Elektromobilita
Honda plánuje spolupráci na vývoji baterií pro elektromobily s nejvýznamnějším čínským výrobcem

Honda plánuje spolupráci na vývoji baterií pro elektromobily s nejvýznamnějším čínským výrobcem

Čínský producent baterií, společnost Contemporary Amperex Technology (CATL), podepsala smlouvu o dodávkách baterií do elektromobilů se společností Honda. Jedná se o spolupráci na vývoji a produkci baterií. Hlavní čínský výrobce těchto baterií tím dále upevňuje a rozšiřuje působení nejen na japonském trhu.

Obsahem smlouvy mezi CATL a Hondou je dohoda o dodávání lithiových baterií pro elektromobily o celkové kapacitě 56 gigawatthodin. Tento závazek by měl být naplněn do roku 2027. Pro snazší spolupráci by měla čínská společnost otevřít pobočku v Japonsku blízko vývojového centra společnosti Honda.

Samotná Honda nechce říci ke spolupráci více informací. O tom, pro které modely baterie budou, veřejnost zatím informovat nehodlá.

Společnost CATL ovšem uvažuje i o spolupráci s americkými výrobci.

Hlavní motivací je dlouhodobá stabilizace cen a dodávek diverzifikací dodavatelů

Důvodem a motivací k této spolupráci je průzkum využití CATL technologií ve vozech Honda. Krom jiného chce Honda rozšířit a diverzifikovat seznam svých dodavatelů za účelem stabilizace dodávek v dlouhodobém horizontu. Rovněž proběhly diskuse o dodávkách baterií se současným dodavatelem, společností Panasonic.

Honda také plánuje, v souvislosti s čínským cílem elektrifikace vozového parku, krom masové produkce baterií na čínském území i výstavbu továrny na produkci elektromobilů a hybridů.

CATL je producentem světového formátu. Mezi jeho další zákazníky patří například společnosti BMW, Volkswagen a SAIC Motor Corp. Z dalších japonských zákazníků můžeme zmínit například společnost Nissan.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Loudil
14. únor 2019, 11:25

Dávno pryč je už doba, kdy nám Čína posílala jen propisky, ponožky, tílka a trenýrky. Jak je psáno v článku čínský výrobce baterií Lion je společností světového formátu, mezi jehož zákazníky patří i VW a BMW. Možná tak i my budeme mít ve svém elektromobilu baterku čínského výrobce CATL. Počítám, že potom pan Trump rozšíří do světa informaci , že nás tyto baterie v autě odposlouchávají a pak vysílají do Číny o čem v autě hovoříme. Západ trochu s Čínou nestíhá, Čína loni vyrobila 75 % !! světové produkce solárních panelů ,takže má prakticky monopol. Jak to, že zbytek světa vyrábí jen 25 % ???

Honza
14. únor 2019, 17:57

Čína je dnes dominantním výrobcem nejrůznějším technologií napříč všemi průmyslovými odvětvími - jak se jí to podařilo? Jednoduše, v Číně neexistuje skutečné tržní hospodářství, tamní firmy nefungují za účelem tvorby zisku jako všechny firmy na západě, ale za účelem "vyhladovění" všech konkurentů z celého světa. Provoz čínských výrobních podniků dotuje čínská vláda, ta si to může dovolit, protože během poslední hospodářské krize se dostala k velkému bohatství (západní dluhopisy, západní akcie, západní nemovitosti, ...) a z tohoto bohatství se dá vykrýt ztráta tamních firem (navíc tamní firmy mají ve srovnání se západem minimální náklady - čínský dělník pracuje v hrozných podmínkách za mizerný plat, odpady vytvářené během výroby se lijí do řeky, nízká cena energií, porušování jakýchkoli pravidel péče o zaměstnance a životní prostředí povoleno ...).

Mirous
15. únor 2019, 14:24

Evropský automobilový průmysl byl vyhladověn/poškozen stupidními kroky EU - Čína mu paradoxně zatím spíše pomohla viz. prodeje.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se