Čtvrtletní odbyt Tesly převýšil odhady, firma překonala celoroční cíl
Americký výrobce elektromobilů Tesla dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh 484.507 vozů, což je více, než se čekalo. Firma tak překonala svůj celoroční cíl, který činil 1,8 milionu vozů. Nejhodnotnější světová automobilka to uvedla ve svém dnešním sdělení. Čínský konkurent Tesly BYD, který ale vyrábí i hybridní vozy, zvýšil prodej nad tři miliony vozů. Tesla ale zůstala největším výrobcem bateriových elektromobilů.
Celkem Tesla zákazníkům loni dodala téměř 1,81 milionu vozů. To je meziročně o 38 procent více. Z toho 1,74 milionu připadá na Model 3 a Model Y.
Analytici v anketě agentury Reuters odhadovali, že Tesla ve čtvrtém čtvrtletí dodá 473.253. Nakonec byl odbyt o 11 procent vyšší než ve třetím čtvrtletí, kdy produkci částečně narušila modernizace montážních linek pro výrobu aktualizovaného sedanu Model 3 pro masový trh.
Kompletní výsledkovou zprávu za čtvrté čtvrtletí i za celý loňský rok Tesla zveřejní ve středu 24. ledna. V letošním roce firma očekává, že dodá na trh 2,2 milionu vozů, což by bylo přibližně o 22 procent více než loni.
Konkurenční výrobce elektromobilů Rivian Automotive dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh o deset procent méně vozů než v předchozím kvartálu a zaostal za odhady. Čínský výrobce elektromobilů BYD pak v loňském roce zvýšil celkový prodej o 62 procent těsně nad tři miliony vozů. Zhruba 1,6 milionu vozů byly elektromobily s plně bateriovým pohonem a 1,4 milionu byla hybridní auta.
Mohlo by vás zajímat:
Elon Musk je genius, který dokázal, díky své vizi, prosadit elektromobilitu přes kvalitu a výjimečnost.
Kdo si koupil v 2010 akcie Tesly a neprodal je má dnes 200x více peněz.
Jeho síla spočívá v tom, že dokázal přitáhnout do svých podniků nejlepší inženýry z celého světa, a že dokázal přesvědčit zákazníky aby kupovali jeho produkty.
a vlády, aby jeho produkty dotovaly jste zapomněl.
Proč je tedy potřeba tento výrobek dotovat, když je tak super?
Vlády podporovaly EV plošně. Některé automobilky dělaly šmejdské EV, v minimálním množství a prodělávaly na nich.
Tesla, to je úplně jiný příběh. Nebo BYD.
a este treba povedat, ze okrem dotacie statov su BEV dotovane samotnymi automobilkami a samozrejme aj samotnou EU
Jistě jste rozhořčeně kritizoval i šrotovné....
Ano kritizoval. Ať si každý koupí, co uzná za nejlepší za své peníze.
Koupil jsem si TESLU 3 a PORSCHE TAYCAN 4S bez dotace :-) Jste již spokojený ? :-)
Tesla ide mozno na kvantitu, ale zabuda sa na kvalitu.
Podla TUV horsie ako Dacia:
Jediný problém jsou brzdy, protože je Tesly používají hrozně málo. TÜV mají strašně přísně podmínky pro brzdové kotouče. Ty od Tesly nic každodenně neobrušuje.
Karoséria, ktorá nelícuje, interiér, do ktorého zateká, nedokonalý lak priamo z výroby či odpadávajúce volanty.O to horšie, že automobilka na ich reklamácie často neodpovedá a najbližší servis môže byť vzdialený aj stovky kilometrov
Považujete kvalitnější auto to, které je nejbezpečnější na trhu nebo to, které má nejmenší barevnou odchylku laku? A co třeba odpadávající kola u bZ4x? Taky proto považujete Toyotu za automobilku s nejhorší kvalitou vozů?
tak moje moznosti statisticky vyhodnotit, ci je dane auto spolahlive alebo nie, v porovnani napr. s takym TUV su podla mojho nazoru radovo mensie.
No a hodnotenie TUV hovori jasne. Nejde len o odchylku laku, ide o mnozstvo dalsich veci. Staci si precitat clanok. A napriklad poruchy brzd ci naprav zrovna nezavanaju bezpecnostou.
Co je, ale zaujmave, BEV inych vyrobcov skoncili daleko vyssie. Z coho usudzujem, ze neni problematicka dana technologia, ale konkretny vyrobca.
Klidně Vám ukážu Vás omyl ! Máte zájem ?
@Michal K
to jste ale informačně zamrzl zhruba v roce 2019/2020 ... teď už je rok 2024
uplne nerozumiem. clanok je z roku 2023
"Tesla 3. V kategórii 2–3-ročných ojazdených vozidiel..."
Takže stále to samé - předělaná továrna ve Fremontu je prostě špatná. Relevantní jsou ale teď auta pro nás, tedy továrny v Berlíně (TMY) a Shanghai (TM3) a tam je kvalita špičková.
- to malo ist sem, uff uff
teda tvrdite, ze vo Freemonte neprisli na to ako vyrobit auto kvalitne, ale v Berline a v Sanghaji tam procesy vymakali ? Viete to aj nejako dolozit, ci je to hlavne vase zelanie ?
Kazdopadne ak je to pravda, tak sa to casom musi ukazat aj v TUV reporte. Takze za 2-3 roky uvidime :-)
teda tvrdite, ze vo Freemonte neprisli na to ako vyrobit auto kvalitne, ale v Berline a v Sanghaji tam procesy vymakali ? Viete to aj nejako dolozit, ci je to hlavne vase zelanie ?
Kazdopadne ak je to pravda, tak sa to casom musi ukazat aj v TUV reporte. Takze za 2-3 roky uvidime :-)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se