Domů
Čistá mobilita
T&E: Plug-in hybridy výrazně přesahují emise udávané výrobci. Výrobci aut to odmítají

T&E: Plug-in hybridy výrazně přesahují emise udávané výrobci. Výrobci aut to odmítají

Skupina neziskových environmentálních organizací Transport & Environment zveřejnila studii, podle které jsou emise vybraných hybridních vozidel vyšší až o 89 % než emise udávané výrobcem. Výsledky testování jsou kritizovány ACEA, asociací evropských výrobců automobilů. Podle nich nebyly metody použité během testování vhodné. Informoval o tom portál Euractiv.

T&E: „Hybridy jsou falešné elektromobily“

Transport & Environment (T&E) na evropské úrovni zastřešuje jiné neziskové organizace, které fungují v oblasti dopravy a životního prostředí. T&E v listopadu 2020 ve své studii zveřejnila výsledky testování emisí tří nejprodávanějších hybridů (BMW X5, Volvo XC60 a Mitsubishi Outlander) v podmínkách běžného provozu.

Podle výsledků jejich testování jsou emise těchto tří vozidel o 28 % – 89 % vyšší než udává výrobce. Podle T&E jsou oficiální odhady výrobců postavené na „přehnaně optimistických předpokladech“ o chování řidičů, například o tom, do jaké míry budou používat elektrický motor místo spalovacího, zda baterii nezapomenou dobít apod.

„Plug-in hybridy jsou falešné elektromobily, postavené pro testování v laboratořích a daňové úlevy, ne skutečné řízení. Naše testy ukazují, že i v optimálních podmínkách s plnou baterií, tato auta znečišťují více, než je udáváno,“ uvedla Julia Poliscanova, ředitelka čisté mobility v Transport & Environment

ACEA: „Hybridy jsou určené k cestování po městě“

Asociace sdružující evropské výrobce automobilů ACEA (European Automobile Manufacturers Association) studii T&E kritizuje. Podle asociace použitá testovací metoda neodpovídala typickému užívání plug-in hybridů. Jejich záměrem je řídit je v plně elektrickém módu během krátkých úseků – obvykle ve městech. ACEA zároveň dodává, že hybridní vozidla jsou skvělým prostředkem přechodu k bezemisní silniční dopravě.

„Emise CO2 plug-in hybridů se samozřejmě odvíjí od toho, jak řidič vozidlo používá, což není pod kontrolou výrobce,“ říká mluvčí asociace ACEA.

Nová vozidla jsou nyní testována i v reálném provozu

Od 1. září 2020 je účinná nová legislativa EU, která mimo jiné vyžaduje, aby členské státy prostřednictvím nově zřízených schvalovacích orgánů testovaly nová vozidla v reálném provozu. Pokud vozidlo nesplní testy schvalovacího orgánu, tak nebude moci být uvedeno na trh. Cílem je podle EU dosáhnout větší transparentnosti a nezávislosti testování emisí vozidel

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(9)
Lukas
4. únor 2021, 16:32

Poznam pripad kde ma obchodak plug-in auto a sam mi povedal, ze za rok to nenabijal ani raz, lebo v praci nema cas ked ledva stiha to co ma v praci, a nie to este nabijat auto, dostava financie na PHM ale na nabijanie ani cent ani ziadnu nabjaciu kartu tak potom naco to je?

pr
4. únor 2021, 17:16

Hybrid má možnost, pokud ji řidič využije, nabít akumulátor v optimálních otáčkách motoru kdy motor má slušnou účinnost. A potom ve městě na křižovatkách se dokáže rozjet na elektromotor. Kdyby řachtal smradem, vyprodukuje o kupu emisí více. Ale žádná hitparáda to není. Hybrid v podstatě zdědil všechny špatné vlastnosti obou technologií. Takže propadák. Ale fosilobijci by do něčeho co nesmrdí, neřve a netřese se, nesedli. Takže za jejich peníze jejich boj.

Druhá strana jsou =ulevy, které měly být na čistou dopravu a tam poblitici s plaginy přestřelili. Ale buďme v začátcích přející, neuškodí nám to.

PetrV
4. únor 2021, 17:38

Co teprve elektromobily s vyfukem v elektrárně. Blíží se doba, kdy si soudruzi ekozeleni melouni budou piksly potaji nabijet pomocí výkonného dieselagregátu. To bude bzunda....

Josef
4. únor 2021, 20:58

1) máme Phev a Mhev tedy nabíjecí a nenabíjecí hybridy.

2) Ty nenabíjecí mají nižší spotřebu díky lepším podmínkám chodu motorů a lepší akceleraci

3) Pokud vezmeme Phev tedy nabíjecí hybrid, pak tyto vozy dnes ujedou asi 50km idea je, že běžné cesty za nákupemzz, zábavou nebo prací jsou do 50km a když majitel jede na dovolenou nebo delší cestu, pak není zatížen stepováním u nabíjecí stanice. Z tohoto pohledu tedy není problém v autě samotném, ale v majiteli vozu, jestli chce a nebo nechce nabíjet.

4) vývoj vede samozřejmě k čistým elektromobilů a i když hybridy jsou přechodná technologie, která se uplatňuje z důvodu aktuálního stavu vývoje baterií, pak v budoucnu se uplatní také, protože spalovací motory mají své výhody a to zejména nezávislost na el. sítí a tím možnost dlouhodobého fungování v místech bez infrastruktury nebo po jejím zničení. Z tohoto pohledu mají hybridy budoucnost.

Juan
4. únor 2021, 21:03

Srovnání Mitsubishi Outlander:

Plug-in hybrid(H)4WD Instyle 2360ccm(165kW) – 1.100.000 kč

kontra

benzin(B) MIVEC 2WD Intense 1998ccm(110kW) – 594.000 kč

Váha: 1965 x 1485 kg

Zrychlení: 10,5 x 10,9s

Kufr: 463 x 667(l)

Rychlost max.: 170 x 190km/h

Přívěs brzděný: 1500 x 1600kg

Závěr:

Outlander Hybrid je absurdně předražený, cena je zcela mimo realitu českých rodin, je příliš těžký, s malým kufrem, utáhne méně a je pomalejší než benzin. Automat a náhon 4x4 je zbytečnost. Má vzadu vyšší podlahu, tam si pohoví jen malé děti. El.dojezd v reálu sotva 37 km. Nabíjení trvá 3,5 až 6 hodin.(Kapacita batrie 13,8 kWh.) Skutečná spotřeba po vybití baterie 7 až 10 litrů. Ekonomicky to může fungovat jen s masivními dotacemi a daňovým zvýhodněním jak je to obvyklé v Norsku či Dánsku. U nás to připadá v úvahu pouze pro toho kdo chce parkovat po celé Praze zdarma v modrých a fialových zónách a je mu jedno, že vyhodí dvojnásobek toho, zač by mohl mít sice benzinový ale jinak vynikající prostorný a po všech stránkách lepší vůz.

Josef
5. únor 2021, 01:20

No pokud jde o České rodiny, pak prodejní cena nových aut je nezajímavý parametr, protože drtivá většina lidí si kupuje ojetiny. Rozhodujícím parametrem je tedy spíše cena ojetiny, ale máte pravdu ta auta jsou mnohem dražší.

Tomáš Halas
4. únor 2021, 22:19

Doufám, že to nebude nový standard článků na tomto jindy zajímavém serveru. Plug-iny jsou jistě slepá cesta, ale svoji roli mohou v přechodu na EV sehrát a připravit motoristy na neodvratné. O úlevách pro EV a plug-in auta v ČR nelze mluvit, to jsou drobné, free modré zóny v Praze se jistě za krátko zruší. PS argumentace udávánou a reálnou spotřebou je blbost sama o sobě, ale moje auto katalogově žere 7,4 a v reálu 11,5, jen o tom žádný článek nikdy nevyjde :-))

Vladimír Šťastný
5. únor 2021, 08:55

Pokud se nad hybridní technologií zamyslíte, tak nějaký smysl dávají pouze mild hybridy. Hybridní technologie je malá, lehká a využívá se pouze v kritických okamžicích většího zatížení spalovacího motoru. Také dobíjení je samočinné, takže odpadá otravná povinnost shánět někde zásuvku. Pokud s tím nejezdí tele, je nějaká menší úspora možná, což je u ostatních hybridů s velkoobjemovými motory, těžkou baterkou a elektropohonem s ne ideálním provozním režimem, diskutabilní.

Eda
5. únor 2021, 20:52

Mám ojetého Outlandera PHEV cca 1.5 roku. Průměrná spotřeba za toto období je 4.3l/100 km. Pravda, je z roku 2014 a čistě na baterii najedu max. 30km, ale na denní dojezd do práce a zpět mi to stačí. Když jedu párkrát do roka někam dál... Nedostanu se nad 8.5l/100 km, což je stále v pohodě. Za mě dobrý.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se