Avie rozjíždí výrobu v Přelouči, plánuje i elektrická vozidla
Po Tesle, která v listopadu představila svůj první elektrokamion Semi, nyní vývoj tahače oznámila i firma Avia. Tradiční český výrobce nákladních vozů se v roce 2016 vrátil do rukou české společnosti, kdy jej v dubnu koupila firma Czechoslovak Group zbrojaře Jaroslava Strnada, která vlastní i kopřivnickou Tatru. V minulosti prošla společnost Avia Motors správou korejské Daewoo a poté indické automobilky Ashok Leyland.
Historie české firmy přitom sahá až do roku 1919, kdy ji založili Miroslav Hajn a Pavel Beneš. Jméno odvodili od Klubu aviatiků, kde oba působili. Firma původně vyráběla letadla, později nákladní automobily a jejich díly. Výroba byla v roce 2013 z Čech přesunuta, nyní se ovšem opět rozjíždí v Přelouči v Pardubickém kraji.
Součástí ambiciózních plánů obnovené Avie je i uvedení kamionu na elektrický pohon. Firma v minulosti spolupracovala s americkou společností Smith na vývoji elektromobilu Smith Newton. Předlohou byl Avii model řady D, pohon byl ovšem elektrický. Elektrododávka s dojezdem 160 km a v případě výkonnějšího motoru 250 km byla k dostání na americkém a britském trhu a podobnost s klasickou Avií nebyla náhodná.
Detaily ohledně nového vozu na elektrický, či hybridní pohony zatím Avia nezveřejnila. Inspirovat se ale může nejen u kolegů z Tesly, ale i společností Volvo, Scania nebo Daimler, které se taktéž nyní věnují vývoji elektrických nákladních vozů. Lze očekávat, že Avia spojí síly, know-how a zkušenosti se sesterskou Tatrou. Do jaké míry bude spolupráce fungovat není prozatím jasné. Zatímco Avia se bude soustředit na dodávky, Tatra má plánuje kamiony.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se