Australští vědci vyvinuli novou baterii, jejíž kapacita čtyřnásobně překonává běžně užívané baterie
Baterie jsou díky své přítomnosti v mobilních telefonech a dalších zařízeních běžnou součástí každodenního života, v posledních letech však s rozvojem obnovitelných zdrojů a elektromobility začínají čím dál více pronikat i na pole energetiky. Australští vědci nyní představili novou lithium-sírovou baterii, která má oproti podobným bateriím nabídnout vyšší životnost a ve srovnání v současné době běžně užívanými bateriemi více než čtyřnásobnou kapacitu.
Lithium-sírové (Li-S) baterie jsou v hledáčků vědců již delší dobu, jelikož oproti současným lithium-iontovým bateriím na trhu nabízí několikanásobně vyšší kapacitu. Jejich rozšíření však zatím brání relativně krátká životnost spojená s jejich rychlou degradací.
Vědci z australské Monash University nyní představili novou lithium sírovou baterii, která by měla být schopná vyššímu zatížení odolávat bez významného poklesu kapacity. Podle vědců by nová baterie, která je na pokraji komercionalizace, měla mít potenciál napájet přenosná zařízení po dobu několika dní či umožnit elektromobilům na jedno nabití ujet i více než 1000 km.
„Úspěšná výroba a implementace Li-S baterií v automobilech a energetických sítích zachytí významnější část hodnotového řetězce australského lithia odhadovaného na 213 miliard dolarů a bude revolucí na australském trhu s automobily a poskytne všem Australanům čistší a spolehlivější energetický trh,“ uvedl spoluautor baterie Mainak Majumder.
Díky lákavým parametrům, spolu s nízkými výrobními náklady, dostatkem surovin pro výrobu těchto baterií a jednodušším výrobním cyklem, by nové baterie měli být podle vědců dostatečně atraktivní pro budoucí aplikace.
Vědci již získali pro svůj výrobní proces patent a prototypy článků nechali zhotovit u německého Fraunhoferova institutu. O technologii projevilo zájem již několik z největších světových výrobců lithium-iontových baterií, přičemž další testování má probíhat na začátku letošního roku v Austrálii.
„Nejenže tento přístup upřednostňuje vysoce výkonné metriky a dlouhou životnost, ale je také jednoduchý a extrémně levný na výrobu pomocí procesů založených na vodě a může vést k významnému snížení objemu odpadu nebezpečného pro životní prostředí,“ říká další spoluautor projektu Matthew Hill.
Mohlo by vás zajímat:
Elektromobilita je obrovský celosvětový business se slušným ziskem. Není divu že baterie jsou v centru výzkumu a že se do 10 let dočkáme toho že elektromobily budou porážet "klasiku" ve všech parametrech a nakonec i v nižší ceně.
Pokud se jedná o silniční elektromobilitu, tak slušný, natož vůbec nějaký zisk nemá zatím nikdo , ba ani Tesla. která vybírá na auta neobvyklé zálohy, což jí pozitivně ovlivňuje cashflow
Neznám jedinou automobilku, která by na elektroautech nerealizovala ztrátu., tedy je neprodávala za cenu nižší než jsou náklady na výrobu. Klasické automobilky si to dávají jako náklad do " emisní průměrky produkčního portfolia" a zatím jsem neslyšel o jediné firmě, která by dokázala stlačit výrobní cenu pod prodejní a to přestože se většinou jedná o vozy cenově vyšší třídy.
Tak pokud máte nějaký zdroj, který říká, že někdo vyrábí elektroauta se slušným ziskem za kus, tak sem s ním, rád se seznámím s realitou :)
franku, v jakém světě žijete? Akcionáři Tesly mají zisk obrovský, akcie Tesly mají větší hodnotu než akcie GM plus Ford. Zisk není jen o dividendách, mnohem víc se nechá vydělat na růstu cen akcií. A to Tesla vyrábí míň než desetinu aut co vyrábí GM + Ford.
Dobrý den,
A to považujete za normální znamení o firmě a akciovém trhu vůbec? Já tomu říkám pěkně se nafukující bublina. Něco jako tulipánové cibulky v ... kdy to bylo, 17 století?
Pane Milane Vaněčku, v jakém světu žijete vy :) ?
Vy jste v životě neslyšel o firmách, které měly obrovskou akciovou( tržní) hodnotu a po té buď úplně zkrachovaly nebo se hodnota jejich akcií dostala při " realizaci akciového zisku chytřejší částí akcionářů " do reálných hodnot?
No nic, pokud to berete přes cenu akcií, tak proti tomu nemohu říci nic než dobrou radu, akcionáři s nerealizovaným ziskem z hodnoty akcií většinou tvoří valnou většinu z akcionářů po výše popsaných událostech :)
jak můžou být účetně v zisku když staví jednu novou továrnu za druhou (GF3 Čína GF4 Německo) a rozjíždí výrobu stále nových modelů (2018 = TM3, 2020 = TMY + Semi Truck a další přijdou ... Tesla Roadster 2, Cyber Truck a ve vývoji globální model Tesla 1?)
klucí z BMW tvrdí že se jim vývoj i3 už zaplatil a teď už realizují zisky
hrubý zisk na TM3 je ke 30% on to má Elon dobře spočítané
Pane franku a ostatní nevědomí, tesla není žádná bublina, její hlavní portfolio totiž nejsou auta, ale akumulátory a jejich využití. Navíc kosmický a technologický program, jakožto umělá inteligence atd. Divize aut tesel byla i několik měsíců i v černých číslech. Navíc vysoká cena elektromobilů není proto, že by to bylo tak drahé, to není , ale je to uměle nadsazené, aby to právě nebylo tak výhodné. Protože jinak by jsme jezdily elektromobily od svého vzniku, a to byl rok 1812, to ještě spalovací motor nebyl na světě, a už v rakousku jezdilo elektrické taxi.
Zisk firmy je jedna věc a cena akcií zase jiná věc. To druhé číslo by mělo teoreticky odrážet to první, ale není tomu tak vždy.
Otázka zněla, zda existuje výrobce elektromobilů, který by na nich realizoval slušný zisk. A takový, pokud vím, zatím opravdu žádný není. Tesla se potácí mezi ztrátou a mírným ziskem, do byznysu se "slušným" ziskem má zatím daleko.
Cena akcií Tesly odráží obrovská očekávání budoucího růstu. Za poslední čtvrtletí se cena jejich akcií zdvojnásobila. To může být bublina, může to být i opravdu úspěšný začátek nové éry v historii firmy. Každopádně to nemá nic moc společného se ziskem nebo ztrátou z výroby elektromobilů.
Já Tesle fandím a rád bych se dočkal i baterií s 4násobnou kapacitou, ale reálně zatím nic z takového není k mání. Články o zázračných bateriích čtu každý týden posledních několik let, čas běží a zatím kde nic tu nic.
Ano, Tesla je zajímavý případ, který je "naceněn" vysokými očekáváními v budoucnu. Faktem je , že tržní hodnota Tesly už překonala 500 mld. USD a tím se stala nejhodnotnější automobilkou USA v historii /Překonala i Forda a GM,../ Muskovi také fandím a přeji mu další podobné velké úspěchy jako naposledy s Gigafactory 3 v Číně. To byla "paráda" od A do Z !! Nejde jen o Teslu, letos má skončit konečně po 9 letech závislost US kosmonautiky na ruském Sojuzu ,kde USA platí za jedno křeslo ruskému Roskosmosu už 80 milionů Dolarů. Letos to má skončit právě díky Space X a Muskově kabině Crew Dragon.
Jinak, jak to vypadá s elektromobilitou krásně ukazuje Čína.
Rok 2018 /ještě s dotacemi/ - růst prodejů elektroaut + 61 %
Rok 2019 /už s osekanými dotacemi/ - pokles prodejů - 4 %
Pánové, jestli si myslíte že někdo z Vás zná výrobní náklady Tesly nebo jiné automobilky, tak jste zcela naivní. To je nejpřísněji střežené tajemství každé fungující automobilky.
A jestli pro Vás ceny akciíí (zvlášt když vidíte dlouhodobý vývoj) nic neznamenají, tak se vraťte do RVHP.
Výrobní náklady Tesly není potřeba znát, úplně stačí znát hodnotu kumulované ztráty Tesly, která je po třetím čtvrtletí 2019 více než 6 miliard dolarů a zatím každý rok vždy rostla. Cena akcie o ziskovosti firmy opravdu nic nevypovídá.
Jenže proč ty akcie mají takovou cenu, protože někdo čeká že Tesla vytvoří ohromný zisk a tím dividendu nebo někdo čeká že půjdou ještě nahoru v tip je v tom že TESLA nemá hodnotu GM nebo Forda nemůže vytvořit zajímavý zisk - cena akcií je bublina.
GM vyrábí asi 7 milionů aut ročně, Tesla to letos dosáhne na 0,5 milionu, možná víc. Ukázali celému světu, že za rok dokážou postavit novou gigafactory a rozjet výrobu. Investoři se momentálně přehánějí v tom půjčit jim na to peníze. Za 5 let může Tesla vyrábět stejný počet aut jako GM a v zisku je mohou překonat už mnohem dřív, pokud budou mít adekvátně vyšší marže, což údajně mají. Investoři to cítí, proto to nadšení a šílený růst akcií.
Tesla nevyrábí jen auta, její hodnota do budoucna raketově poroste a to díky novým technologiím, kterými už dnes předběhla celý svět, a další se derou na svět.
Ford má 100 miliard USD úvěrů a stahuje se z trhu s osobními automobily, kde není schopen dosáhnout zisku. Fakticky se z něj stane výrobce dodávek a hlavně pickupů.
GM má 150 miliadrd USD úvěrů a není konkurenceschopný mimo USA.
Jak vidím, je mezi námi mnoho odborníků z finanční i výrobní oblasti ale téma,
které jste nadnesli je jiné. Musk si může dovolit /i když to asi není pravda/ vyrábět
auta, které prozatím nepřinášejí zisk, protože zisk z této oblasti, i když by byl vítán, je pro jeho kosmické zaměření nepodstatný, jeho zájem a zdroj příjmů je
jinde. Až na to světuznalí odborníci přijdete, akcie, výrobní náklady, ekonomická ztráta, jako základní pojmy již nebudou existovat. Proberte se. Když v roce 1920 Nikola Tesla, žádal svého hlavního investora Morgana o zafinancování své zkušební věže na bezdrátový přenos energie pro celý svět a pro každého, Morgan se odmlčel. Po chvíli se však zeptal, "A kam dáme a namontujeme své elektroměry ?" Proto svět skončil zde a nemá šanci na pokrok díky udržovanému zločinnému účetnictví Má dáti a Dal. Ahoj
Informace pro všechny místní finanční teoretiky. Tesla má na každém prodaném voze 20-30% marži, nejvyšší jí má na long range verzi Modelu 3, to je veřejná informace sdělená veřejně akcionářům. Výroba elektromobilů je pro ně tedy krutě zisková. Jenže firma ten zisk nepoužívá na machrování na daňovém úřadě ani na vyplácení dividend akcionářům, ale na investování do dalšího růstu produkčních kapacit, aby budoucí zisky mohly být teprve vysoké. Největším problémem Tesly je aktuálně neschopnost uspokojit zájemce o své výrobky.
Těch 20 - 30% marže je čistě vůči výrobní ceně? Nebo jsou v tom započítány i náklady na vývoj, výrobní kapacity atd.?
Z článku jsem se dozvěděl, že nová baterie má nabídnout 4x vyšší kapacitu a delší životnost, než dnes používané baterie. Uvedení baterie na trh brání její krátká životnost... Tak jsem z toho lehce zmaten????
No právě. Zbývá jen doladit pár drobných detailů, jako třeba aby ty úžasné parametry byly dosahované mimo laboratoř. Takových už tu bylo... Ale třeba tihle opravdu konečně udělají díru do světa, určitě bych se nezlobil.
A kolik ta baterie váží/jak je velká oproti tomu Li-ion, kolik snese nabíjecích cyklů...
Jak se chová za různých teplot (-20 v zimě a +50 v létě na parkovišti...)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se