Kanada zahajuje strategii stát se světovým lídrem v oblasti vodíku
Kanadská vláda zahájila strategii, která považuje nízkouhlíkové a vodíkové palivové technologie s nulovými emisemi za klíčovou součást cesty k čistým nulovým emisím uhlíku do roku 2050. Strategie je podpořena federální investicí ve výši 1,5 miliardy kanadských dolarů (25 miliard korun) do fondu Low-carbon and Zero-emissions Fuels. Fond má cíl zvýšit produkci a využívání nízkouhlíkových paliv včetně vodíku.
Kanadská vodíková strategie je navržena tak, aby podnítila investice a partnerství za účelem zajistit Kanadě globální postavení jako dodavetele vodíku a zvýšit domací produkci.
„Nastal čas na vodík. Ekonomické a environmentální příležitosti pro naše pracovníky a komunity jsou skutečné. Přišel globální impuls a Kanada jej využije,“ uvedl Seamus O’Regan, ministr pro přírodní zdroje.
Kanada je v současné době jedním z deseti největších světových producentů vodíku. Produkuje odhadem 3 miliony tun vodíku ročně a země hodlá těžit z rostoucí celosvětové poptávky po vodíku. Hodnota trhu s vodíkem by měla dosáhnout do roku 2050 přibližně 12 bilionů kanadských dolarů (200 bilionů korun). Strategie bude rovněž doplněna o Clean Fuel Standard, který dále podpoří investice a růst v kanadském odvětví paliv tím, že bude stimulovat vývoj a přijetí čistých paliv.
Jádro a obnovitelné zdroje jako hlavní zdroje pro výrobu vodíku
Očekává se, že výroba vodíku v Kanadě bude založena na kombinaci několika cest. Existuje synergie mezi výrobou vodíku z elektrické energie z jádra a obnovitelných zdrojů.
Nová vodíková strategie je vyvrcholením tříletého výzkumu a analýz se vstupem od 1 500 předních odborníků a zúčastněných stran, včetně pracovníků, průmyslu, nížších správních úrovní a akademické obce. Bude podporovat nedávno ohlášený kanadský vládní plán v oblasti klimatu A Healthy Environment and a Healthy Economy.
Mohlo by vás zajímat:
Kanada zahujuje- už to nehulte...
Předpokládám, že to bude při rafinaci ropy z ropných písků...
Naopak se zdá že hodlají vsadit na malé reaktory,tedy nukleární. Za mě velice rozumné.
Souhlasím, rozumné. Jenom naši sousedi podporu výroby vodíku pomocí jádra vetovali. Proč si to dělat jednodušší, když to může být složité...
Složité je to třeba dělat, protože to je silně výbušné.
No, já si to nevybral.
Vodík si vybrala EU a další země světa.
Když už to ale musí být, tak nevím proč by se na výrobě nemohly podílet JE.
A kdy bude ten reaktor? Jímat vodík z rafinace ropy chápu, jen by jej spalovali ve fléře. Vše ostatní je komunistická dotační blbost.
Jedny z prvních "moderních" vozů - trojčata (iMiew, Zero, iOn)- mají kapacitu akumulátoru 16kWh. Dojezd prý 150km, i kdyby jen 120km na těch 16kWh.
Pouze pro stlačení 1kg vodíku z přepravního tlaku na distribuční tlak plniček (z 10bar na 700bar pro plnění osobních automobilů) je zapotřebí 17kWh elektrické energie. Tedy více než je zapotřebí na ujetí 120km elektromobilem.
A teď Toyota Mirai. Spotřeba 0,76kg H2/100km. (www novinky cz/auto/automoto-testy/clanek/pohled-do-budoucnosti-ridili-jsme-vodikovou-toyotu-mirai-40304437) tedy 120km ujede na 0,92kg H2. Už jenom energeticky to nedává smysl, protože ten vodík je třeba ještě vyrobit a dopravit do té plničky.
Dobrý den, je někde dostupné porovnání na životní cyklus automobilů (dle pohonu) včetně výroby a ujetí dejme tomu 500 000 km přepočteno tedy na potřebnou energii potažmo vázané množství uhlíku? (nic nerozporuji), ale ještě jsem neviděl relevantní porovnání.
Konečně. Ale Honda jede vodík už dlouho a zdá se ze je nikdo neposlouchal, když říkaly že tohle je dobrá cesta. Investovali se už spousty peněz do vývoje elektromobily na akumulátory. To všichni vědí, že je slepá ulička.
Co jste nepochopil na příspěvku výše? To že H2 je energetický nesmysl? To není divu, že je nikdo neposlouchal.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se