Domů
Společnosti
Německá RWE vybrala 2 miliardy na financování rozvoje obnovitelných zdrojů energie

Německá RWE vybrala 2 miliardy na financování rozvoje obnovitelných zdrojů energie

Německá společnost RWE dokončila během úterního dne emisí akcií o celkové hodnotě 2 miliardy EUR. Vybrané prostředky mají být použity k expanzi na poli obnovitelných zdrojů energie.

RWE emitovala přes 61 milionů nových akcií za cenu 32,55 EUR/ks, tedy se slevou 4,9 % ve srovnání s úterní závěrnou cenou na trhu. Nově emitované akcie představují přibližně 10 % z aktuálně vydaných akcií.

“Jsme velice potěšeni, jak dobře byla naše nabídka přijata a jak naši investoři podporují naše růstové ambice na poli s obnovitelnou energií. Dodatečná finanční flexibilita nám umožní vylepšit náš projektový plán a urychlí náš pokračující růst ve větrné a solární energii,” pronesl podle agentury Reuters výkonný ředitel RWE AG Rolf Martin Schmitz.

Obnovitelné zdroje energie

Výnos z emise akcií se RWE chystá, jak již bylo předestřeno, využít k expanzi na poli obnovitelných zdrojů energie. Část výnosu z úpisu akcií bude využita na nákup portfolia projektů větrných a solárních elektráren o celkovém instalovaném výkonu 2,7 GW od výrobce větrných turbín, společnosti Nordex, za 480 miliónů USD. Dohoda byla veřejně oznámena na konci července letošního roku.

Portfolio o celkovém výkonu 2,7 GW zahrnuje projekty ve Francii, Španělsku, Švédsku a Polsku. Největší část portfolia, přibližně 1,8 GW, je věnováno větrným elektrárnám ve Francii. Dalších 100 MW ve Francii představují solární zdroje.

RWE chce dále zvyšovat instalovaný výkon obnovitelných zdrojů energie ve svém portfoliu, a to na více než 13 GW. Do konce roku 2022 hodlá do obnovitelných zdrojů investovat 5 miliard EUR. Aktuální RWE disponuje instalovaným výkonem v OZE o hodnotě cca 9 GW.

Dohoda o odkupu portfolia projektů od společnosti Nordex je prvním velkým obchodem týkajícím se obnovitelných zdrojů, který RWE uzavřelo od převzetí aktiv v oblasti obnovitelných zdrojů energie od společnosti innogy a E.ON.

Restrukturalizace portfolia staví RWE do pozice třetího největšího hráče v oblasti obnovitelných zdrojů energie v Evropě.

Dividenda

Finanční ředitel RWE AG, Markus Krebber, rovněž ujistil investory a potvrdil plán společnosti na vyplacení dividendy 0,85 EUR/akcii za rok 2020.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(21)
Milan Vaněček
21. srpen 2020, 09:36

RWE v Německu, Musk v Americe, spousta dalších v Číně a Indii, .... to vše je důkazem že OZE a elektromobilita expanduje čistě komerční cestou. Zato jaderníci se dostávají do posice žebráka, státe zaplať nám jadernou elektrárnu, státe odpusť nám komerční úroky, ale přitom se staví jako záchranci světa, prý "bez jádra to nééjde".

Jde to, jak je vidět.

Jaroslav Studnička
21. srpen 2020, 18:41

Pane Vaněčku, po Vašem příspěvku tu za 72 minut vyšel článek, který tu Vaši mantru krapet naboural.

Milan Vaněček
21. srpen 2020, 20:19

Co naboural? Mě nevadí, když by ČEZ získal státní záruku na KOMERČNÍ půjčku od banky, mě nevadí, když ČEZ upíše nové akcie na stavbu JE (to se uvidí kolik lidí poběží si je hned koupit, Vy asi určitě).

Mě vadí, že když bude ČEZ vyrábět se ztrátou vůči ceně na burze, tak mu tu cenu plus zisk plus tu ztrátu bude platiti stát (= my) po mnoho desítek let. ČEZ "bude vydělávat" a my bude platit ten bilionový tunel.

To mi vadí pane Studničko, že moje děti a vnoučata to budou platit a hodně šíbrů (jaderných baronů) na tom vydělá.

Jaroslav Studnička
21. srpen 2020, 21:46

Pane Vaněčku, vždyť na takovou stavbu vám ovšem nikdo v dnešní době komerční půjčku s nějakým příznivým úrokem v EU nedá. Natož když jaderná energetika dle výkladu EU nespadá do správné škatulky taxonomie.

Já jsem nikdy nebyl akcionář ČEZu a ani nehodlám být nikdy v budoucnu.

Asi se budeme muset nechat překvapit jaká skutečná cena el. energie bude po roce 2030.

Pokud to berete takto, musel byste odsoudil celý stávající Green Deal, protože když nebudeme platit za jádro, budeme platit za další technologie (to budeme stejně tak).

Josef
22. srpen 2020, 00:31

Ono je to tak, energie z jádra je pro nás celkově nejlevnější. Možná že řeknete to není pravda levnější bude dovoz - možná jenže jen třeba 5 měsíců v roce a co pak ? Problém je v tom ,že JE se nedá vypínat protože většina nákladů jsou odpisy , takže když díky OZE bude od dubna do konce srpna v Evropě levná elektřina, protože všichni budou mít FV el.na střeše, tak v takové situaci bude těžké provozovat JE, jenže my se bez jaderných el. od poloviny října do poloviny března neobejdeme , takže alternativou je plyn což nechceme a nebo vyrábět si syntetický plyn přes léto na zimní období a fungovat pouze na OZE - jenže to bude mnohem dražší než JE. Takže z tohoto pohledu nemá u nás JE dobrou ekonomickou alternativu. Můžete s tím nesouhlasit můžete proti tomu protestovat, ale z fyzikálního hlediska vyrábět u nás v chladné části roku dost energie bez jádra nebo fosilních paliv prostě není možné a jádro je tedy nejlevnější možná alternativa a kdybyste netopil plynem , ale tepelným čerpadlem , věděl byste, že největší spotřebu el. energie máte v zimě při mrazivé noci.

Milan Vaněček
22. srpen 2020, 06:56

Pane Josef, Vy stále nejste ochoten přiznat, že v našem regionu nejvíce elektřiny v zimě vyrobí a budou vyrábět větrné elektrárny. Co brání ČEZu si je postavil nebo koupit v Německu či Polsku? Místo investování do Bulharska a Albánie!

Stejně jako EON či RWE mají elektrárny u nás, i distribuci zde a vydělávají i u nás miliardy? Trh v EU je otevřený.

V zimě zatím náš region bral většinu energie (elektřina, teplo) z uhlí a plynu, jádro je v našem regionu (Německo, Rakousko, Polsko, ČR a Slovensko) jen marginální a až ho Němci vypnou tak bude ještě menší.

Uhlí bude nahraženo v zimě větrem a plynem a v létě začne pomalu i u nás (nejen v Kalifornii) dominovat slunce a baterie. kdo bude mít vodu a přečrpávačky (nákladné investice především z minulé doby) bude na tom nejlíp.

Takový je vývoj v regionu, ten žádná jaderná parta změnit nemůže (jen kdyby vynalezla levné a bezpečné JE tak ano, ale to je zcela mimo fyzikální realitu). A tak budou pořád žebrat o podporu a pořád tvrdit nesmysl, že to bez nich nejde (v roce 2030 už i naprostý laik uvidí, že to bez jejich extrémně drahých obrovských hraček jde).

Martin Pácalt
21. srpen 2020, 19:45

Jaroslave, musíte to podat konkrétněji ;-) , citace z onoho článku :"Zahraniční projekt se podle vlády kvalifikoval pro německou státní podporu, jelikož je v něm má země státní zájem."

Úplně stejně argumentují "jaderníci". A teď, babo, raď!

Josef
22. srpen 2020, 00:15

čistě komerční cestou, to jako ty normy na emise CO2 95q /km a pak další snížení vám připadají jako komerční cesta. ? To jako myslíte Vážně Původní plány co nám říkali automobilky, byl start v roce 2017 a EV měli nahradit klasiku až ve 40 tých letech 20. století - toto bylo plánováno už roku 2003 nic tajného jen se o tom veřejně nemluvilo. Politicky byl tento trend urychlen o 10 let, protože už ve 30 tých letech už budou na prodejích nových vozů silně dominovat EV. Ono to vypadá krásně uděláme normy a ono se to podaří jenže na úkor koho to je - běžných občanů státu, protože když se budou prodávat dražší auta pak nebude na jiné věci. Odnesou to lidé s běžnými příjmy ne jen při koupi vozu, ale třeba proto, že o jejich práci nebude přechodně na trhu zájem, protože peníze, které by zákazníci dali jim se utratí za EV. Teď politiku státu odnášejí horníci, za pár let to budou třeba malíři nebo výrobci kosmetiky, někde se ty peníze totiž vzít musí a protože nepřinesou zisk ani zvýšení životní úrovně , tak se jejich vydáním sníží životní úroveň společnosti a nebo na stejnou životní úroveň bude třeba déle pracovat.

Pavel K
22. srpen 2020, 10:33

Nekde se ty penize vzit musi? Co treba nevyvazet ohromny balik penez za ropu?

Milan Vaněček
22. srpen 2020, 10:51

Tohle jaderná lobby a tradicionalisté nechápou. OZE a elektromobilita nám ušetří stovky miliard CZK za dovoz ropy.

Za 10 let budou elektromobily na ceně benziňáků ale provozní náklady budou mít nižší.

Bizon
22. srpen 2020, 12:26

Chápete že ty peníze mají hodnotu hlavně díky energii převážně z té ropy? Peníze nevyrobí, neobrobí ani nedopraví materiál/výrobky, neohřejí domy ani neuvaří jídlo, na to všechno je potřeba energie.

V EE už je nějaký podíl OZE, ale co se týče primární energie tak fosilní zdroje pořád těžce vedou, a ropa je od 1960 dodnes největší z nich (hlavně díky dopravě).

Já taky chcu obnovitelnou budoucnost, ale nemám problém přiznat realitu že ropná paliva jsou mimořádně energeticky hustá, praktická a levná forma uložené energie! Dokud bude rozumně dostupná ropa tak nevěřím že se jich budem ochotní vzdát, hlavně v dopravě v dot případech dnes ani nemáme solidní alternativu...

Josef
23. srpen 2020, 21:51

Nám ? Snad Vám - Tak si kupte EV za 1,2 milionu korun tj. o 800 000 korun více než stojí podobné auto a ukažte mi jak ušetříte ten Váš balík peněz...... z úspory za palivo....

Jaroslav Novák
21. srpen 2020, 13:18

pěstovat na orné půdě elektřinu (FVE a BPS) a ohřívat vzduch vrtulemi k současné klimatické změně opravdu přispívá,.....a nic jiného neumíte trh je od slova trhat (i roztrhat) a máme důkazů ze železnice málo??? Kolik mrtvých (i cestujících) musí ještě zaplatit životem??? Při výpadku elektřiny budete mrtvoly počítat na tisíce!!!

Carlos
21. srpen 2020, 13:49

A víte co se to na tom trhu trhalo? Plátno, od kterého se pak platí. Podle všeho se totiž používala tzv. šátečková měna.

A co se týče dráhy, jděte si stěžovat státu, který ji tak zřídil (někde dodnes straší koleje soustavy A a T, eventuálně i Xa), s tím nemají společnosti co společného, akorát po těch tratích jezdí. Skutečné zabezpečovací zařízení totiž chybí na většině tratí (jediné pořádné tu je tak ETCS), na mnoha chybí i jenom pitomé návěstidla (D3) jinde se jízdu vlaků zabezpečuje telefonním dorozuměním mezi stanicemi jak za krále klacka, ale koleje jsou v ČR až na výjimku asi 6 normálněrozchodných tratí/systémů státu. Připomínky k zabezpečení tratí tak směřujte prosím na adresu Dlážděná 1003/7 a nekydejte hnůj na soukromé společnosti.

Bizon
21. srpen 2020, 18:49

Díky za rychlokurz stavu drážního zabezpečení, na dráze mně zajímají jen mašiny/motory/měniče, o tomhle jsem neměl ani páru. Když člověk ví, tak se spíš diví že těch nehod není daleko víc.

Nehody se prostě stávají všude, 2017-2018 byly 3 případy kdy se na širém moři srazila vojenská loď napěchovaná radary a čidly s tankerem! V tomto kontextu není srážka skoro slepých vlaků na omezeném 1D prostoru až tak překvapivá...

Carlos
22. srpen 2020, 12:23

Zabezpečovací zařízení i v té primitivní podobě má celkem blízko k HW v IT (řekněme na úrovni KO a hradel...) a je to i zajímavé se podívat jak to funguje.

Bohužel u nás je to v ne moc dobrém stavu právě kvůli minulosti. Byly tu nějaké pokusy o moderní zařízení jako AVV (automatické vedení vlaku), ale bohužel doba tomu nepřála a nepřeje tomu ani obrovská setrvačnost toho celého aparátu. Skok do ETCS se také moc nedaří, z vícero důvodů. Jedním z nich je třeba cena vlakové části a nutnost vymyslet jak ji dostat do čistě analogových lokomotiv. Navíc v situaci kdy se ta cena rovná pomalu hodnotě té lokomotivy. Není problém to dostat do ř. x62, x63, 184, problém bude u lokomotiv s odporovou a odbočkovou regulací.

Josef
22. srpen 2020, 00:37

Jinak Carlosi blahopřeji, že jsem pochopil, že je vhodné psát krátké příspěvky....

Josef
22. srpen 2020, 00:37

jste...

Carlos
22. srpen 2020, 11:12

Píši tak dlouhé jako je potřeba. A já vám gratuluji k tomu že jste to poprvé napsal se správným i.

Energetik 007
23. srpen 2020, 08:54

V 1989 náklady na VE a PVE Křivoklát dohromady 2300 MW za 10,4 mld Kčs no a dneska by to Metrostav za 50 mld Kč postavil a ještě by to půlku Čech ochránilo před povodněmi (škody 71 mld Kč)

Carlos
23. srpen 2020, 13:12

Naprosto šílený projekt hodný tak lidové Číny, nebo Kimovců. Obsáhlou odpověď máte u jiného komentáře.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se