V „novém normálu“ potřebují terénní pracovníci efektivní technické vybavení
Terénní pracovníci telekomunikačních, energetických a servisních společností se setkávají se zvýšeným tlakem na efektivitu práce kvůli bezprecedentně vysoké poptávce po jejich službách vyvolané souhrou přírodních katastrof a pandemie COVID-19. Povodně a lesní požáry v některých částech světa způsobily přerušení dodávek energií a výpadky v dalších službách a situaci je nutné urychleně řešit.
V důsledku pandemie začaly miliony zaměstnanců pracovat z domova, přičemž ke své práci nutně potřebují internetové připojení. Je velmi pravděpodobné, že práce z domova v určité míře přetrvá i nadále. Například ve Velké Británii 9 z 10 zaměstnanců v nedávném průzkumu uvedlo, že by uvítali možnost pokračovat alespoň částečně v práci z domova i po odeznění pandemie. Hybridní uspořádání, kdy zaměstnanci vykonávají práci částečně z domova a částečně na pracovišti, se s nejvyšší pravděpodobností stane součástí „nového normálu“.
Důsledkem rozšířenější práce z domova je opět zvýšená zátěž pro servisní techniky. Dříve stačil jediný servisní zásah v kancelářské budově v centru města, aby 2000 pracovníků fungoval přístup k internetu. Dnes jsou tito pracovníci rozptýlení v téměř 2000 domácností ve městě a na předměstích a u každého z nich existuje určitá pravděpodobnost výpadku služeb.
Strmý růst poptávky
Výsledný nárůst poptávky po zásazích terénních pracovníků znamená, že musí pracovat maximálně efektivně. Potřebují nutně oporu v technice, která jim zprostředkuje veškeré potřebné informace k výkonu práce a poskytne navigační a komunikační nástroje. Pro mnohé firmy budou nejefektivnějším řešením potřeb digitální transformace odolné tablety.
Podle studie Future of Field Operations Vision, kterou zpracovala společnost Zebra Technologies, většina (60 %) dotázaných firem ve svých strategiích investic do technologií upřednostňuje mobilní řešení. Jako hlavní důvod investic do mobilních technologií zaměstnavatelé uvádí zvýšení produktivity a efektivity (83 %) a zvýšení spokojenosti zákazníků (75 %). Firmy si jsou povětšinou vědomy, jak stanovit celkové náklady na vlastnictví u mobilních zařízení a 68 % dotázaných proto před spotřebitelskými upřednostňuje odolné profesionální přístroje, které nabízí maximální spolehlivost. V roce 2019 zaměstnavatelé očekávali, že do roku 2023 zvýší vybavenost mobilními zařízeními z 20 % na 50 %. V roce 2020 vzrostlo tempo a naléhavost jejich zavádění, ale trajektorie zůstává neměnná.
Podpora produktivity pracovníků
Společnost Zebra Technologies například vybavila odolnými tablety 1000 terénních pracovníků britské energetické společnosti Scottish & Southern Electricity Networks. To dává technikům a inženýrům značnou míru autonomie při plnění pracovních úkolů díky možnosti získávat v terénu aktuální i historické informace o jednotlivých lokalitách, aniž by se museli vracet do centrály. To zkracuje denní nájezd a dobu nutnou k vyřešení problémů a umožňuje pracovníkům věnovat se během dne více případům. To je přesně takové řešení, jaké budou terénní pracovníci potřebovat k pokrytí dnešního nárůstu množství požadavků.
Tablety jsou dostatečně odolné, aby je bylo možné nosit na velké vzdálenosti a stoupat s nimi na stožáry i v nepříznivém počasí, mají prodlouženou výdrž na baterii, fotoaparát pro zaznamenávání a předávání detailů a displej, který je čitelný na jasném slunečním světle. Jako zařízení podnikové třídy jsou vybavené softwarem pro zavádění aplikací, zabezpečení a aktualizace operačního systému.
Pro práci v terénu neexistuje jediné univerzální řešení. Tablety je proto možné vybavit různými schopnostmi podle potřeb různých typů terénních pracovníků. Pro činnosti náročnější na práci s daty budou vhodnější modely s větším displejem a plnohodnotnou klávesnicí. Komunikace je jednoznačnou nutností pro všechny druhy práce na dálku, takže podpora WAN, Wi-Fi a možnost připojit externí anténu bude v mnoha případech klíčovým faktorem při výběru přenosného zařízení.
Nutnost pracovat nezávisle na dálku je pro mnohé novinkou vyvolanou pandemií, ale pro terénní pracovníky a servisní techniky byla vždy nedílnou součástí pracovních povinností. Taková práce na dálku může být plně efektivní pouze tehdy, jsou-li zaměstnanci vybavení nástroji, které jim umožní dosáhnout větších výkonů. Pro kancelářské pracovníky, kteří jsou nuceni během lockdownu pracovat z domova, se může jednat o externí monitor nebo ergonomičtější kancelářské křeslo. U servisních techniků je takovým nástrojem tablet, který jim zprostředkuje přístup k veškerým potřebným zdrojům informací.
ZEBRA a logo Zebra jsou registrované ochranné známky Zebra Technologies Corporation, registrované po celém světě. Všechny další ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. © 2021 ZIH Corp. a/nebo jeho pobočky. Všechna práva vyhrazena.
O SPOLEČNOSTI ZEBRA TECHNLOGIES
Zebra (NASDAQ: ZBRA) pomáhá firmám působícím v maloobchodní či online sféře, výrobě, dopravě, logistice, zdravotnictví a dalších průmyslových odvětvích dosahovat špičkové výkonnosti. S více než 10 000 partnery ve 100 zemích dodáváme řešení na míru přizpůsobená jednotlivým odvětvím, která inteligentně propojují lidi, aktiva a data a pomáhají zákazníkům přijímat kritická obchodní rozhodnutí. Naše řešení, která mají vedoucí postavení na trhu, zvyšují zážitek z nakupování, sledují a spravují zásoby a zlepšují efektivitu dodavatelského řetězce a péči o pacienty. Zebra, umístěná na seznamu Forbes nejlepších zaměstnavatelů v Americe za poslední tři roky, pomáhá našim zákazníkům získat náskok.
Více informací na stránkách Zebra Technologies, můžete se také zaregistrovat k odběru novinek. Sledujte Zebru na Linkedinu, Facebooku a Twitteru.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se