Londýnský business přebírá iniciativu v boji proti znečištěnému ovzduší
Kvalita ovzduší v hlavním městě Spojeného království je v některých ohledech prý horší než ta v Pekingu. Místní firmy se nyní rozhodly, i kvůli negativním dopadům na jejich výdělky, proti tomuto zasáhnout. Údajně tak chtějí suplovat nedostatek aktivity ze strany londýnské a vládní administrativy.
Skupiny sdružující místní obchodníky začínají přicházet s vlastními plány na boj se znečištěním v metropoli. Nepříjemné ovzduší totiž prý odhání zákazníky i potencionální zaměstnance pryč z města. Po zveřejnění řady studií, které spojují úroveň znečištění s různými druhy rizik pro lidské zdraví, se nyní londýnští businessmani rozhodli suplovat roli samosprávy a instalují monitorovací zařízení na detekci znečištění, platí za výstavbu zelených zón uprostřed města či limitují vjezd vozů se spalovacími motory zajišťujících dodávky zboží na základě aktuálních smogových informací.
Politická situace ovzduší nepomáhá
Současná premiérka Theresa May a její soustředění se na problematiku Brexitu prý zlepšování životní úrovně Britů moc nenahrává. Dle Nicka Molha, ředitele skupiny Aldersgate Group sdružující businessmany, politiky a neziskové organizace věnující se životnímu prostředí, bude z důvodu Brexitu mimo jiné nyní třeba omezit pozornost i rozpočet věnované na boj proti zhoršování kvality vzduchu ve městech.
Londýn zaostává
Plán na zlepšování ovzduší, který si britská vláda dala za cíl splnit, již nyní zaostává za plány jiných evropských metropolí a cíle, které si v něm administrativa stanovila, mohou reálně situaci zlepšit až kolem roku 2025. Britské soudní instituce dokonce plán označily za nelegální kvůli své absolutní neschopnosti dostát mezinárodním závazkům, a nařídily vládě přijít s plánem novým.
Například program dávající si za cíl omezování počtu dieselových automobilů v Británii se setkává s problémy především z důvodu finančního. Stát by měl v průběhu dvou let dohromady kolem 515 milionů liber. Financování plánu pravděpodobně v současné době dle starosty Londýna Sadiqa Khana nenajde na vládní úrovni zastání. Přitom dieselové motory, které v souhrnu produkují emise až 10krát nebezpečnější lidskému zdraví než motory benzinové, byly z důvodu menší produkce oxidu uhličitého dříve ze strany vlády podporovány.
Zdroj úvodního obrázku: Wikimedia
Mohlo by vás zajímat:
Mapka je velmi vypovídajíci, největś znečištění je na hlavních dopravních tepnách. Je vidět že CO2 hysterie, která zapřičinila oblibu dieslů s nižší spotřebou vůči motorům benzinovým byla chyba a že jediné řešení je omezení dieslů, nekompromisní kontrola starších aut a předevšim elektromobilita.
Omezení dieselů kvůli znečišťování ovzduší je určitě rozumná volba, nicméně "CO2 hysterie" se ukazuje stále více jako naprosto reálná hrozba.
Je potřeba číst relevantní zdroje a méně podléhat nedůvěryhodným politickým ideologiím.
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170130110947.htm
atd.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se