Domů
Německo
Německo: 71 % loni dokončených obytných budov je vytápěno pomocí OZE
Termostat, vytápění, budovy
Zdroj: Unsplash

Německo: 71 % loni dokončených obytných budov je vytápěno pomocí OZE

Více než dvě třetiny rezidenčních budov dokončených v Německu v roce 2021 jsou vytápěny obnovitelnými zdroji energie, uvedl Německý statistický úřad. Německo však stále bojuje s obnovou vytápění ve stávajících budovách.

Podíl nově dokončených rezidenčních budov, které jsou zcela nebo částečně vytápěny obnovitelnými zdroji energie, v Německu v roce 2021 vzrostl na 70,7 %. V roce 2020 přitom tento podíl činil 68,8 %, o pět let předtím to bylo 61,5 %.

Kromě všech typů tepelných čerpadel patří mezi obnovitelné zdroje energie pro vytápění také solární kolektory, vytápění peletami nebo kamny na dřevo, bioplyn/biometan a další biomasa.

Polovina obytných budov dokončených v roce 2021 využívá tepelná čerpadla, což je významný nárůst oproti 31,4 % v roce 2015. Využívání vytápění zemním plynem v novostavbách klesá, a to z 51,5 % v roce 2015 na 34,3 % v roce 2021. Primárně vytápěno centrálním zásobováním teplem bylo 8 % v loňském roce dokončených obytných budov.

Vytápění využívající topné oleje bylo jako primární vytápění stále použito v 611 nových obytných budovách, což představuje 0,6 % nových budov. V roce 2015 to bylo 1 195 neboli 1,1 % nových obytných budov.

Finanční podpora je využívána zejména v nových budovách

Finanční pobídky k využívání obnovitelných zdrojů energie k vytápění v nových budovách v Německu jsou hojně využívány. V dubnu otevřený program s celkovou podporou ve výši jedné miliardy eur byl rozebrán do několika hodin.

Naproti tomu ve více než dvou třetinách stávajících budov, které jsou vytápěny plynem nebo topným olejem, dochází i přes finanční pobídky k obměně systémů vytápění pouze pomalu.

Německo se stále potýká s velkým zpožděním v zavádění obnovitelných zdrojů energie pro vytápění. Právě sektor budov byl jedním ze sektorů, který v roce 2021 nesplnil stanovené klimatické cíle.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(28)
Turby
5. červen 2022, 09:57

Jo, tepelne cerpadlo je vytapeni z OZE. Zejmena pokud jede v zime na el. z uhli a plynu.

To je ale ciry greenwashing. Temhle zvastum nekdo opravdu veri? No asi ano, jinak by nebyli socialisti a zeleni v ruznych kabatech v nemecku a jinde u moci.

hlpb
5. červen 2022, 12:05

Podíl výroba elektřiny v Německu zima 2021/2022 = prosinec 2021 - duben 2022

OZE = 50%

JE = 8%

fosil = 42%

Je na dovysvětlení pro laiky jako je například Turby. To znamená že v zimě se fosilní zdroje v Německu podílí na vytápění u TČ cca pouze 40%. A co je na budoucnosti to nejlepší, každý rok toto procento klesá.

Peter Zachara
5. červen 2022, 12:31

a jednou ten podil bude minusovy, tak prisahame.

Turby
5. červen 2022, 12:53

A ted prosinec-leden blaho a pouze od 17 do 7h. Carovat s cisly umi kazdy hlupak a jeste vetsi kdo na to skoci.

Jan Veselý
5. červen 2022, 15:06
Michal K.
6. červen 2022, 10:51

emisie CO2 na kWh v Nemecku:

2020: 314g

2021: 355g

Posledne 3 mesiace 2022:

Marec: 355g

April: 348g

Maj: 354g

bezemisna OZE energetika ako prasa

Jimi
5. červen 2022, 12:53

TC ale z elektriny bere pouze 1/3 energie kterou vyprodukuje na topeni. Cili dle podilu fosilu 42% a podilu 33% elektriny na teple se dostaneme na 14% fosil, 86% nefosil. U mne dobry

Turby
5. červen 2022, 13:01

jo, jo, COP 3. kolik procent casu ho nejbezneji prodavane TC vzduch-voda dosahuje?

ja vim, v marketingovem letaku se pise, ze FURT :-)

ale i tak TC proste neni OZE topeni a to ani v nemecku. takze je to prosta lez a dezinformace.

Jimi
5. červen 2022, 13:13

Vetsinou maji dnesni TC i 3,6 COP takze jsem byl jeste konzervativni. A nastesti Nemci nejsou takovi puristi jako vy :)

Jan Veselý
5. červen 2022, 15:08

Moje země-voda má sezónní COP = ~4. Navíc podmínky v hlíně 2 metry pod povrchem jsou prakticky nezávislé na teplotě vzduchu.

Rejpal
5. červen 2022, 22:09

A teď tam započítejte účinnost výroby el. energie , účinnost přenosu... a zjistíte že 0,42 / 0,4 /3 = 0,35 pokud vezmete uhlí jako vstup a srovnáte to s kondenzačním kotlem pak zjistíte že TČ ve skutečnosti v takové soustavě ušetří asi 30% emisí CO2..... Takže to není 86% nefosil a 14% fosil , ale 70% fosil proti plynu.

hellokitty
6. červen 2022, 12:28

moj kondenzacny kotel, aby fungoval, tak musi byt pripojeny do zasuvky, mam ho pripojeny aj na backup z baterky, aby som v zime nebol o chladu, keby vypadla elektrina

Maly Jarda
6. červen 2022, 01:18

až na to že Německo má díky green deal ideologii ,importované z USA , nejdražší elektrickou energii na světě

..a americkou ambasádou ovládaná Strana zelených nyní prosazuje likvidaci všech atomových elektráren a zákaz topení dřevem v domácnosti jako bonus .. holt nějak se ta poptávka po americkém LNG musí zvýšit

Jan Veselý
6. červen 2022, 06:58

Opakuj ty fantasmagirie třeba 1000x Jarouši, pravda se z toho nestane.

Ladislav Novák
6. červen 2022, 14:21

Na ZJEVENOU pravdu tady máme Jana Veselého.... :-D

Franta
7. červen 2022, 20:54

Pokud někdo uvádí tepelné čerpadlo jako obnovitelný zdroj, tak není zcela v pořádku zejména po duševní stránce. Taky v zimě v zimě počítat s topným faktorem 3 je docela dost odvážné a vycházet z agregovaných dat ještě za období, kdy už začíná svítit slunce, tj. březen a duben, je taky hodno mistra propagandy Goebbelse.

energetik
5. červen 2022, 14:32

Přesně tak, co není 100% OZE to mne smolí.

Peter
5. červen 2022, 15:23

Ano nie je 100 % ale stará budova potrebovala 10 vagónov uhlia nová iba jeden.

Turby
5. červen 2022, 15:35

ani jeden vagon uhli neni OZE.

tedy vlastne je, protoze to je vlastne v geologickem meritku biomasa a ta uz OZE, je. ne? :-)

Rejpal
5. červen 2022, 22:03

Ano svým způsobem máte pravdu , že TČ je také nepřímo napájeno z fosilních paliv. Jenže když se na to podíváte z hlediska emisí CO2 na 1 vyrobenou kWh tepla pomocí tepelného čerpadla, pak tak ta hodnota každý rok klesá a to znamená že když si dnes někdo pořídí TČ , pak emise jsou již dnes nízké každý rok budou klesat , kdežto vytápění plynem nebo uhlím znamená emise CO2 konstantní z tohoto čistě partikulárního pohledu je tepelné čerpadlo prakticky nejlepším zdrojem tepla který známe samozřejmě to by ovšem stát musel zajistit přijatelné ceny el. energie protože při současných cenách el. energie jsou tepelná čerpadla pro kočku...

petr
5. červen 2022, 21:21

Dobrý večer, co je prvoplánově špatně je ten podíl 8 % z JE. Byly doby kdy produkce v JE v SRN byla 140 TWh... tedy nějakých cca 22 - 24 % a to teď dělá ruSSký plyn a to není dobře.-

Prostě dobá práce Federalnoj služby bezopasnosti... a ti naší sousedé v SRN jim to žrali a žrali....

Maly Jarda
6. červen 2022, 06:41

no za chvíli budou Němci díky Američanům žrát akorát tak potkany a trávu

Jan Veselý
6. červen 2022, 07:01

Kvůli takovým utkvělým představám Andropov málem vyvolal světovou válku. Už mu tak jeblo, že hledal spiknutí i tam, kde žádná nebyla.

Ladislav Novák
6. červen 2022, 12:22

Propaganda OZE musí běžet, aby tekly obří dotace a aby firmy na nich závislé měly "motivační zdroje" pro ty, co dotace přidělují.

Je zřejmé, že se jedná jen o klasické manipulace s čísly... V našem klimatickém pásmu žádné budovy nejedou a nemohou jet ve vytápění (a rozumných ekonomických parametrech) pouze na OZE, když se započítá celý řetězec používaných zdrojů energii a práce s nimi.

No ale zase Ursule von der Leyen a Franzi Tmmermansovi se dá nakecat cokoliv, hlavně že je to označeno "zeleně"... :-P

Miloslav Černý
6. červen 2022, 13:47

Při stavu našeho nedokonalého a vědomě opomíjeného rozvoje všech druhů OZ se nemůžem divit, že jsme energeticky na tom tak nepřívětivě. No komu se nelení, tomu se zelení. Jiná lepší cesta bez velkého, nebezpečného kontraverzního jádra a závistlosti na dovozu zatím není na obzoru.

Ladislav Novák
9. červen 2022, 17:49

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Aktivistický blábol 100%! Jako od zeleného politruka... :-P
.

Ladislav Novák
12. červen 2022, 09:05

Děkuji redakci za cenzuru. Tak je to správně. Nesmysly nechat na pokoji, reakce na nesmysly mazat!

Michal K.
6. červen 2022, 13:21

vsetko zavisi co sa da ratat ako ciste zdroje energie:

Jeden citat:

"Návrh Evropské komise zařadit jádro a zemní plyn mezi čisté zdroje energie je dobrý signál, je to jeden z klíčů k energetické soběstačnosti, uvedl premiér Petr Fiala (ODS)."

este tam supnut uhlie a sme zelenucky ako stromcek

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se