Domů
Jaderné elektrárny
Hitachi zvažuje oživení projektu Welšské jaderné elektrárny, má ovšem jasný požadavek

Hitachi zvažuje oživení projektu Welšské jaderné elektrárny, má ovšem jasný požadavek

Japonská průmyslová skupina Hitachi zvažuje obnovení projektu výstavby jaderné elektrárny ve Walesu. Požaduje však jasný model financování výstavby. V případě nedosažení dohody může celý projekt skončit v rukách čínské společnosti CGN.

Jaderná elektrárna Wylfa, ležící na severu Walesu
Jaderná elektrárna Wylfa, ležící na severu Walesu Zdroj: ft.com

Hitachi se posledních pár týdnů snaží o obnovení plánů výstavby jaderné elektrárny na severu Walesu. Za Hitachi projekt jaderné elektrárny Wylfa rozvíjí její dceřiná společnost se sídlem ve Velké Británii, Horizon Nuclear Power. Výstavba byla pozastavena na začátku minulého roku, jelikož nebyl nalezen vhodný model financování.

Horizon Nuclear Power nyní lobbuje u vlády a přesvědčuje ministry o výstavbě elektrárny. Podle společnosti by celá příprava mohla rychle pokračovat, pokud by byly dány jasné podmínky financování.

Celkové náklady projektu byly odhadovány na 20 miliard liber (téměř 580 miliard Kč). Hitachi v té době informovala, že projekt je příliš velkou výzvou, a to i přesto, že vláda Spojeného království nabídla financovat třetinu prostřednictvím podílu na výstavbě.

Vizualizace nových bloků s plánovanou životností 60 let
Vizualizace nových bloků s plánovanou životností 60 let Zdroj: bbc.com

Na začátku roku 2019 sdělil Ken Skates, welšský ministr hospodářství, že doufá v pokračování prací na elektrárně. V případě pozastavení, které se následně stalo realitou, by podle něj byl zasažen především místní průmysl. Dále dodal:

„Pokud budou práce na výstavbě jaderné elektrárny pozastaveny, musí vláda a místní úřady okamžitě začít s hledáním krátkodobé práce pro pracovníky na staveništi, dokud nenajdeme nového investora projektu.“

Společnost Hitachi však nezrušila projekt výstavby úplně. Horizon nadále pokračuje v plánování získání licence a povolení výstavby jaderné elektrárny Wylfa i poté, co vláda zahájila přezkoumání modelu financování. Zde vláda předpokládá model financování pomocí regulační báze aktiv. Ten je postaven na financování elektrárny prostřednictvím poplatků v ceně elektřiny, čímž snižuje riziko na straně investora. Obdobný model se v ČR používá zejména v regulovaných síťových odvětvích, například při regulaci přenosové soustavy nebo vnitrostátní přepravy plynu.

Stávající situaci výstavby shrnul generální ředitel společnosti Horizon, Duncan Hawthorne, slovy:

„V posledních měsících jsem se snažil přesvědčit obyvatele o tom, že pozastavení projektu nijak neohrozilo rychlé znovuspuštění výstavby.“

„Jsme připraveni pokračovat ve výstavbě, ovšem jen v případě zavedení modelu financování. Vytvořili jsme konkurenceschopný projekt, který dá práci spoustě lidí a pomůže místní ekonomice. Pokud nejsme schopni zajistit životaschopnost výstavby nyní, v budoucnu se to jistě nestane.“

Aby se uskutečnil plán výstavby, musí být do prosince předložen obchodní plán společnosti Hitachi. Hitachi požaduje, aby vláda objasnila svou strategii pro jaderné elektrárny a současně model financování, a to do podzimu letošního roku.

V případě, že vláda Spojeného království neučiní dostatečný závazek směrem k financování, může společnost Hitachi od dřívější dohody odstoupit a prodat rozestavěnou elektrárnu společnosti CGN, která by se tak zapojila do výstavby.

Vzkříšení výstavby s pomocí společnosti Hitachi by mohlo pomoci vládě dostat se z bezvýchodné pozice, jelikož nestojí o zapojení čínské společnosti CGN do výstavby. Ta je menšinovým partnerem i při výstavbě jaderné elektrárny Hinkley Point C, která je stavěna francouzskou společností EDF. Kromě toho je CGN zapojena také do výstavby elektrárny Bradwell.

Vizualizace bloku ABWR (pokročilý varný reaktor) s výkonem 1300 MW elektrických Zdroj: empresariosagrupados.es

Výstavba jaderných elektráren má ve Spojeném království dlouhodobou podporu. Mluvčí ministerstva hospodářství, energetiky a průmyslu k tomu uvedl:

„Nová jaderná elektrárna hraje důležitou roli v poskytování spolehlivé nízkouhlíkové energie a je součástí našeho budoucího energetického mixu, ve kterém se zabýváme změnou klimatických podmínek. Pravidelně spolupracujeme s developery jaderných projektů.“

Podporu výstavby velkých jaderných zdrojů ovšem nelze hledat u britských aktivistů v oblasti životního prostředí. Ti preferují velké větrné elektrárny na pobřeží a usilují o to, aby Velká Británie již nevyužívala jadernou energii k výrobě elektřiny.

Štítky:Hitachi
UK
ABWR
Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(35)
energetik II
23. srpen 2020, 14:30

Já bych stavbu této elektrárny přenechal Číně. Tak by Britové měli záruku, že se stavba uskuteční rychle a precizně.

Milan Vaněček
23. srpen 2020, 14:45

Historie se vrací a obrací, ale že bude tak zlomyslná to jsem nečekal. Kdysi Anglie=námořní velmoc č. 1 přinutila Čínu k otevření svých přístavů, k svobodnému obchodu (včetně dodávek opia), k nevýhodným smlouvám (Honkong, ...).

No a teď se karta obrátila, VB námořní velmoc č.1 už dávno není a Čína skupuje a staví ve VB co se dá.

Další nevýhodné smlouvy pro VB (Hinkley Point, Wylfa, co bude dál?).

Zajímavé je, že k realizaci nestačí když by stát zaplatil třetinu výdajů, jaderníci požadují zaručenou vysokou cenu za vyrobenou elektřinu a zisk.

Emil
23. srpen 2020, 15:57

Číňani v Evropě ještě žádnou JE nepostavili, k tomu vyhrožují, že se z jaderných projektů ve VB stáhnou kvůli 5G sítím, takže "záruku" Britové rozhodně nemají.

Jinak EDF nedávno oznámila, že v případě financování elektrárny Sizewell modelem RAB si věří na cenu elektřiny kolem 40 GBP/MWh. Tady by byla cena nejspíš podobná.

Milan Vaněček
23. srpen 2020, 16:28

Říkat že si věří mohou, to samé říká náš ČEZ. Ale smlouvu chtějí mít takovou, že si přijdou na cca8- 10% zisk i když budou vyrábět třeba dvakrát tak dráž než je tržní cena elektřiny u kontraktů na budoucí roky.

energetik
23. srpen 2020, 17:23

Souhlas, vydírají a lžou viz: "Vytvořili jsme konkurenceschopný projekt, který dá práci spoustě lidí a pomůže místní ekonomice."

Když je to konkurenceschopný projekt, tak na co čekají? Ať si to dostaví a elektřinu konkurenceschopně prodají.

Emil
23. srpen 2020, 17:56

Cena samozřejmě zahrnuje i zisk investora: "If the building of Sizewell C were financed in the way that transmission lines are financed - the terms of the regulated asset base (RAB) deal from which Scottish and Southern Electricity benefits - then Sizewell C would cost consumers somewhere around GBP40/MWh. That's with private sector investment at a standard achievable return for this nature of long-term inflation-linked project."

Projekt to je konkurenceschopný s ostatními projekty výroby elektřiny na ostrovech, které vyžadují nějakou formu podpory rovněž.

Carlos
23. srpen 2020, 23:19

Emile,

jen aby to nebylo s tou cenou jako s příchodem Cimrmana do Liptákova, podzim 1906 +- 200 let. :)

Milan Vaněček
23. srpen 2020, 19:11

Model RAB přenáší veškeré riziko ze zvýšení ceny (té v jakou "věří") na spotřebitele.

Emil
23. srpen 2020, 21:11

Přenáší jen takové riziko, jaké umožňují podmínky kontraktu.

Milan Vaněček
23. srpen 2020, 21:40

Ano, souhlasím. U nás (Dukovany II) to může i přesáhmout 1 bilion CZK (tisíc miliard CZK) jak jsem zde na webu Oenergetice spočítal.

Emil
23. srpen 2020, 22:55

Ten "výpočet" nestojí za komentář.

Martin Pácalt
24. srpen 2020, 09:52

Tak si říkám, že to těm Britům stojí za to(pokud bych vzal za svůj názor pana Vaněčka). Mají stovky km pobřeží, kam by do šelfů mohli naházet "ofšorů" co se jich tam vejde, ale přesto plánují i stavby JE Bradwell, Sizewell, Wylfy...Nebyli oni náhodou v RVHP? ;-)

energetik II
24. srpen 2020, 10:14

Na Bradwell - B jsem zvláště zvědavý. Čína tam má postavit svoje dva rektory Hualong One. Nicméně může z toho sejít. Británie totiž pod nátlakem USA vyřadila nejlepší firmu světa v oboru 5G sítí čínskou Huawei ze soutěže. To rozhodně není férové jednání mezi obchodními partnery , zatahovat politiku do obchodu. Ale Británie je už dlouho jenom - "poslušný bezduchý mopslík USA, bez vlastního názoru", je to něco jako vztah Bulharska k SSSR v časech RVHP - takže si bude stále více - "dělat do vlastního hnízda". P.S. Rusko včera oznámilo , že Huawei umožní vybudovat v Rusku sítě 5 G bez omezení. Budou je tedy mít rychle, levně a kvalitně. Británie s tím počítat nemůže.

Pavel K
24. srpen 2020, 10:41

VAs prispevek zni tak, jakoby Cina nikdy nezatahovala politiku do jednani mezi obchodnimi partnery.

No, Rusku nevadi, ze bude s velkou pravdepodobnosti odposlouchavany a analayzovany data z jejich 5 G siti, Velka Britanie ocividne o toto riziko nestoji.

Martin Pácalt
24. srpen 2020, 20:06

Loudile, ještě pořád soudruzi v Čínské lidové republice kradou know how k minibikům Blata tak, že obšlehnou i sježděný vzorek pneumatik?

energetik II
24. srpen 2020, 17:41

TO : PavelK

No , alespoň z poslední doby o tom nic nevím. Cla na čínské zboží začal uvalovat jak známo pan Trump, takže Čína pak už jen "kontrovala". Začaly si USA. To samé s Huawei. Zajímavé, že léta letoucí je Huawei stále stejnou firmou a až loni náhle pan Trump "prozřel" a začal ji sankcionovat. Předtím se s ní všude vesele obchodovalo. Trumpík nám dále zakazuje plyn z NS II i ruský reaktor v Dukovanech. Zdá se mi, že tyhle ubohé ptákoviny si stále vymýšlejí jen USA.

P.S. No ,mám radost z toho , že Amíci mají doma zase pěkné dusno. Tři bílí policajti tam ve Wisconsinu odkrouhli neozbrojeného černocha před zraky jeho tří synů, právě když nastupoval do svého auta. Vypálili mu sedm kulí z pistole zbaběle do zad. S touto veskrze rasistickou zemí nechci mít nic společného. Vládne tam režim před krachem.

R2
24. srpen 2020, 17:52

Pokud jste zacal az loni cist zpravy, tak pro vas muze byt nahle "prozreni" prezidenta Trumpa prekvapenim, ale o hrozbe ze strany cinskych firem, v tomto kontextu zejmena Huawei a ZTE, se mnluvi jiz dlouha leta, davno predtim, nez se Trump stal prezidentem.

Pavel K
24. srpen 2020, 17:59

Co zakaz vseho prazskeho. Treba Prazska filharmonie nemohla hrat proc? Ze by to uz neumeli? A co vyhruzky ceskym firmam (PPF, Skoda) posledni dobou? Co delaji v byznyse spatneho?

Martin Pácalt
24. srpen 2020, 20:04

Nečekejte kloudnou odpověď. ON totiž Loudil vždy jen vyleze z čínské prdele, komentuje nějakou událost, třebas i mimo téma článku (viz poslední jeho "zpravodajství" o přehradě Tři soutěsky pod článkem na jaderné téma) a pak zase chvilku ticho. Schopnost rozlišovat podrobněji než jen na základě čísel o HDP nebo např. právě dosaženém rekordu na čínských drahách neovládá. Pro něj nejsou důležité informace, jestli ze země lidé prchají a nebo jestli se tam chtějí stěhovat ti schopní-šikovní a třeba i zakládat rodiny (nemyslím tím tedy např. africkou migraci do Evropy). Jemu stačí prostavěné kubíky betonu, spálené MWh elektřiny superpočítačem nebo konstatování že středověk je v některých koutech světa vlastně v pořádku. ;-)

energetik II
25. srpen 2020, 08:57

TO : Pácalt

Středověk je v některých koutech světa skutečně v pořádku, tak jako byl třeba u nás v časech Jana Žižky. Dnes má prostě Jana Žižku třeba Afganistán, Somálsko,.... na tom nevidím vůbec nic špatného. Já se jim za to rozhodně nemíním posmívat a ani nepodporuji násilný vývoz demokracie na hlavních tanků do těchto zemí, jako to běžně dělají USA, včetně pobití statisíců civilistů při tomto "vývozu". Za nějakých 200 nebo 300 let se možná i Afganistán dopracuje k nějaké modernizaci svými silami. A pokud ne, tak je to jenom jejich domácí věc, nikoli věc USA.

P.S. Konkrétně do Číny se nyní stěhuje spousta schopných lidí za byznysem a ziskem. Někdo dočasně, aby tam řídil firmu, někdo natrvalo i s rodinou. Imigrace do Ruska a USA má nyní velmi podobnou základnu. Do USA se stěhují z 98 % chudí Mexičané, Kostaričané, Panamci, Salvadorci, Peruánci,..... do Ruska zase chudí Kazachstánci, Arméni, Kigizové, Uzbekové, ....apod. Časy , kdy se do USA masově stěhovali : Němci, Angličané, Švédové, Francouzi, Italové, Dánové, Rakušané, ... jsou už dávno pryč. Kdo by se stěhoval do rasistické země stojící před vážnými ekonomickými problémy.

energetik II
25. srpen 2020, 09:18

TO : PavelK

Opět vám musím odpovědět tak ,aby jste sledoval, kdo začal první dělat "dusno" tomu druhému. Pražská filharmonie nemohla jet do Číny, protože pan primátor Hřib nechal vyškrtnout ze smlouvy o partnerství mezi Prahou a Čínou klauzuli o jedné Číně. Přitom politiku jedné Číny vyznává naše česká zahraniční politika. Možná už brzy budou mít potíže další české firmy. Proč ? Druhý nejvyšší ústavní činitel ČR ,předseda senátu Vystrčil jede Čínu provokovat na Tchajwan, tedy do jedné čínské provincie. To si nedovolí ani nejvyšší politici USA nebo Německa.

P.S. Vy se snad domníváte, že by si Čína všechno toto idiotské hulvátství měla nechat líbit ? A neměla by následně reagovat ? To vy když půjdete po Václaváku a někdo vás zezadu praští klackem do hlavy, tak se jen otočíte a řekněte : "Děkuji vám uctivě ??" A toto přesně by jste chtěl nyní po Číně.

Paní Merkelová létá do Číny často a pravidelně, nikoli na Tchajwan. A podle toho vypadá i obchod Německa s Čínou. Loni Němci dovezli z Číny za 110 mld. Euro zboží a vyvezli za 96 mld. Euro. Jejich export tam tedy byl 90 % !!! importu. U nás je to jen 10 % importu. Bylo by výborné to nějak zvýšit. Asi to ale půjde jen těžko, když máme takové exhibicionisty jako Hřiba a Vystrčila. Jen složitě se totiž obchoduje s nepřítelem.

Jaroslav Studnička
25. srpen 2020, 09:48

No, je to pravda. Loni byla paní Merkelová v Číně již na dvanácté oficiální návštěvě.

Pavel K
25. srpen 2020, 10:37

Jeden moc moudry clovek napsal: "To rozhodně není férové jednání mezi obchodními partnery , zatahovat politiku do obchodu." Proc Vy tvrdite, ze to fer je? :-)

Ten priklad s Vaclavekm je extremne pritazen za vlasy.

energetik II
25. srpen 2020, 15:12

TO : PavelK

Vy považujete snad cestu hudebníků někam za "obchod" ? Já tedy za kulturu. A pokud jde o ten obchod , tak když třeba Trump na čínské zboží jako první !!! uvalil clo 20 % a Čína na to odpověděla také clem 20 % , tak je snad na vině Čína ? A když Britové vyřadili čínskou Huawei ze soutěže i když je nejlepší , to Čína nemá právo odpovědět "stejnou mincí" ?

Pavel K
25. srpen 2020, 15:23

I ti filharmonici musi jist a vydelat si na svuj provoz. Nebo mate dukazy, ze tam meli vystupovat zadarmo?

Klickujete lepe jak zajic. Takze vy nesouhlasite s citatem jednoho moudreho cloveka: "To rozhodně není férové jednání mezi obchodními partnery , zatahovat politiku do obchodu." a nebo jen neplati ve vztahu mezi CR a Cinou? Nebo povazujete za normalni, ze kdyz Britove vyradi Huaweiu, USA uvali clo, tak to Cina spocita CR? To Vam prijde fer?

energetik II
25. srpen 2020, 16:42

TO : PavelK

Jak už jsem napsal ,když si někdo začne s podrazy v obchodu i politice, musí pak počítat s odplatou. Britové vyřadili Huawei, neměli by se tedy divit , kdyby se pak Čína stáhla z výstavby nových reaktorů v Bradwellu nebo něco podobného. USA jako první uvalili svá cla, Čína pak na ně odpověděla. Pokud nyní Vystrčil v sobotu letí na Tchajwan ,pak si opět začínáme my s podrazem. Můžeme se tedy zákonitě dočkat nějaké čínské reakce. V tomto sporu o Tchajwan je pravda na straně Číny. ČR totiž už léta uznává tzv. "politiku jedné Číny". Co tedy ČR říká ? Toto :" Existuje jen jedna Čína na světě a to Čínská lidová republika a ostrov Tchajwan je její součástí." Tolik tvrdí oficiální zahraniční politika ČR. Je tedy zajímavé, že Vystrčil se chystá jednat s prezidentkou Tchajwanu, ministry zahraničí, kultury, průmyslu,... takovéto funkce by neměl mít "stát" ? který neuznáváme. Takže opět si začínáme my s provokací při které si nevidíme ani na špičku nosu. S touto misí nesouhlasí náš: Prezident, premiér, ministr zahraničí, vicepremiér Hamáček, předseda Parlamentu ČR,....souhlasí naopak senát. ČR musí být jen k smíchu. Zásady naší zahraniční politiky pošlapává Senát s jeho předsedou. Směšné, jsme jen Švejkové.

Pavel K
25. srpen 2020, 17:05

Tak jeste jednou a snad srozumitelneji:

Takze vy nesouhlasite s citatem jednoho moudreho cloveka: "To rozhodně není férové jednání mezi obchodními partnery , zatahovat politiku do obchodu."?

Martin Pácalt
25. srpen 2020, 11:23

Obchodní bilance mezi námi a Čínou je pro nás tragická přes 10 let. Činy primátora Hřiba a odhodlání senátora vystrčila jet na Tchajwan jsou záležitosti staré pár měsíců.

Pavel K
25. srpen 2020, 11:55

Vedel bych o jinem nasem politikovi, ktery se uci demokraci v Cine a je u moci 7,5 roku a i jeho predchudce, ktery byl u moci 10 let, byl hodne servilni ve vidine vyhdne spoluprace s Cinou. Nahoda? Opravdu si Cina vazi lez-zadnictvi?

energetik II
25. srpen 2020, 15:21

TO : Pácalt

Ano, vyostřené vztahy s Čínou jsou staršího data, když si prosťáček Havel zval k debatám do Prahy duševní trosku Dalajlámu. Tam někdy už to začalo. To byl čin velmi podobný cestě Vystrčila na Tchajwan. Tyto činy obchodu neprospívají. Čína je dnes největší obchodní partner Německa, do nástupu Trumpa byla největší obchodní partner USA,- dnes je třetí největší, dále je největší obchodní partner Indie, Austrálie, Brazílie,......atd. Tchajwan je sice vyspělý ,ale proti Číně je jako mravenec proti slonovi. Těžko v něm pro nás hledat nějakou ekonomickou budoucnost. Jako zdroj ubohých politických gest může být dobrý , asi tak jako dalajláma .Ale to je tak všechno.

Pavel K
25. srpen 2020, 15:37

Proc je Dalajlama dusevni troskou?

S Merkelovou se potkal v 2015. Jak negativni vliv to melo?

Takze od dob Klause a Zemana prezidentem jsou nase vztahy s Cinou lepsi? Je vyhodnejsi obchodni bilance a vice investic jak za Havla?

Tezko hledate ekonomickou budoucnost s Taiwanem, ktery ma napr. u nas 14x vetsi investice jak Cina? Takze je dle Vas spatne prohlubovat vztahy s nekym, kdo u nas tolik investuje? Proc? Jsou dle Vas investice spatne? Nebo Vam vadi, ze vztahy s Taiwanem nezavisi na politicke zlovuli a da se na ne vice spolehnout?

energetik II
25. srpen 2020, 16:51

TO : PavelK

My = ČR jako vyspělá průmyslová země bychom neměli mít zájem o asijské montovny, které nám nabízí Korea, Tchajwan, Japonsko,.... Třeba ten tchajwanský Foxconn. Aby Češi vyráběli autogumy v pneumatikárně pro Korejce nebo pájeli součástky na běžícím pásu na tři směny ve Foxconnu pro Tchajwan , tak to považuji za degradaci naší ekonomiky a nikoli cestu vpřed. Já jsem pro hledání cesty pro náš export do těchto států , včetně Číny. Nikoli aby k nám naopak vozili své další montovny, kde se u běžících pásů dělá na tři směny jednotvárná činnost.

Pavel K
25. srpen 2020, 17:07

Proc je Dalajlama dusevni troskou?

S Merkelovou se potkal v 2015. Jak negativni vliv to melo?

Takze od dob Klause a Zemana prezidentem jsou nase vztahy s Cinou lepsi? Je vyhodnejsi obchodni bilance a vice investic jak za Havla?

Carlos
25. srpen 2020, 18:55

Loudile,

je 21. století, století mezinárodního vlastnictví podniků, když Vás tak hněte že Foxcon tu nechává letovat desky a že je z Taiwanu, tak skupujte jeho akcii, podíl k podílu a možná budete mít dost velký vliv na to přeložit jeho sídlo třeba do Plzně. Zajímavé je jak jste na jednu stranu nekritický k firmám které jsou pod vlivem vlády ČLR a jednoduše se nedají jejich akcie skoupit a udělat z nich holandskou, českou, německou, nebo třeba zimbabwskou firmu, ale u firmy normálně obchodované na burze Vám hrozně vadí že tu nechává dělat desky, nebo jiná firma gumy.

Jestli Vám vadí že jsou tu montovny, tak založte podnik, vybudujte jej od nuly atd. Ale něco mi říká že na to nemáte a vymlouval byste se na to jak jsou všichni proti vám. A to je problém, pokud tu lidi nebudu budovat firmy, tak pokaždé, jedno kdo to bude vlastnit, tu bude dělat jenom to co je pro něj výhodné a ne to co by se Vám líbilo.

eneregtik II
26. srpen 2020, 11:32

TO : Carlos

Ne každý, kdo se vyjadřuje k ekonomické situaci ve své zemi musí nutně "dokázat svým činem", že se něco dělá špatně. Proč by třeba učitel ,lékař, trolejbusák, instalatér, programátor, pošťák,..... měli nechat své dlouholeté profese, kterou dělají dobře a měli by se dát do výroby pneumatik nebo pájení nějakých desek ve velkém ? Mně se třeba nelíbí obří lány řepky u nás, která prospívá Babišovi. Vy mi nabízíte dvě řešení :

1. Začít skupovat akcie Agrofertu a až ovládnu přes 50 %, tak řepku přestat pěstovat.

2. Sám založit obří zemědělskou firmu na statisících hektarech a dokázat, že jde v zemědělství podnikat i bez řepky.

No ,zdá se mi, že jak nákup 51 % akcií Agrofertu, tak založení gigantické zemědělské firmy o desítkách tisíc zaměstnanců jsou dosti Sysifofské úkoly pro běžného občana za jakého se považuji. Proč bych ale v demokracii neměl mít právo se jako řadový občan vyjadřovat k tomu , co se mi nelíbí ??

Znám třeba české podnikatele z firmy APB Plzeň, kterou vybudovali doslova od nuly,jsou ryze českou firmou s asi 300 zaměstnanci. Když firmu zakládali, tak si stavební parcely na ni museli koupit za tržní ceny. Když k nám do Plzně přišly ale nadnárodní korporace typu Panasonic, Carrefour,.... tak v průmyslové zóně na Borech dostávali stavební pozemky za 1 Kč. Je to v pořádku ?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se