Finanční šéf Porsche: EU může odložit zákaz nových aut se spalovacím motorem
Plán Evropské unie na postupné ukončení prodeje nových automobilů se spalovacím motorem do roku 2035 by se mohl odsunout. Řekl to podle agentury Bloomberg finanční ředitel automobilky Porsche Lutz Meschke.
„V současné době se hodně diskutuje o konci spalovacích motorů,“ řekl Meschke.
„Myslím, že by se to mohlo odložit,“ dodal.
Zpomalení objednávek elektromobilů vyvolalo pochybnosti, zda Evropská unie plní plán postupného vyřazování vozidel se spalovacím motorem. Tento krok představuje jednu z nejambicióznějších snah o omezení emisí oxidu uhličitého. Spotřebitele v regionu od nákupu elektromobilů odrazuje nedostatek spolehlivých nabíjecích míst, trvale vysoké ceny elektromobilů a zrušení pobídek pro jejich nákup. Británie již odložila plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a naftových modelů o pět let, na rok 2035.
Výrobci prémiových a luxusních elektromobilů se obejdou bez dotací, ale v segmentu cenově dostupnějších modelů pro masový trh je zrušení dotací špatné, uvedl Meschke. Kvůli současné situaci, kdy je v Evropě neochota kupovat elektromobily, by se dotace podle něj mohly vrátit.
Loni Německo odmítlo podpořit přijetí plánu EU na postupné vyřazení nových vozidel se spalovacími motory a požadovalo, aby Brusel chránil také vozidla poháněná tzv. e-palivy, která jsou vytvořena pomocí elektrolytického procesu, kde se používá elektřina k rozkladu vody na vodík a kyslík. Vodík získaný tímto způsobem lze následně použít jako základ pro výrobu syntetických paliv, včetně syntetických benzinů, dieselů nebo metanu. Tuto technologii podporuje právě Porsche. Automobilka se v roce 2022 připojila ke skupině investorů, kteří vsadili 260 milionů USD (5,9 miliardy Kč) na začínající firmu budující závod na výrobu těchto paliv v Chile.
Mohlo by vás zajímat:
Ceny EV neustále padají, za 5 let bude většina nových prodaných aut EV. V Číně možná už příští rok. Spalovací motory se udrží v dálkové nákladní, letecké a lodní dopravě. Pokud má dojít k ukončení používání ropy , tak se v těchto sektorech budou uplatňovat umělá paliva. Třeba metanol.
Myslím, že vodík v těch oblastech, které jste jmenoval taky není úplně bez šance. Nějaké zkušenosti s tím už jsou.
Odložit to klidně můžou, ono to bude mít stejně pramalý vliv. Loni byla nejprodávanější značka Tesla model Y a za pár let bude Tesla nejspíš automobilkou s největšími prodeji celkově. Co si s těmi spalováky Porsche počne, to tedy netuším.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se