Domů
Elektromobilita
Německo dosáhlo cíle jednoho milionu elektrických vozů
Elektromobil Nissan
Zdroj: Kārlis Dambrāns / Creative Commons / CC BY 2.0

Německo dosáhlo cíle jednoho milionu elektrických vozů

Německá vláda uvedla ve své tiskové zprávě, že spolková republika dosáhla svého cíle jednoho milionu registrovaných elektrických a plug-in hybridních vozidel. Dosáhla ho ale se zpožděním.

Podle spolkového úřadu pro automobilovou dopravu bylo v červenci v Německu nově zaregistrováno zhruba 57 tisíc elektrických vozidel, čímž bylo dosaženo cíle jednoho milionu vozidel na alternativní pohon. Více než polovinu z těchto (konkrétně 54 %) tvoří čistě elektrická vozidla, zbytek pak plug-in hybridy a vozidla s palivovými články. Německo tak postupně plní své předsevzetí stát se hlavním trhem pro alternativní technologie mobility. Shrnutí vládního prohlášení přinesl na začátku tohoto týdne server Clean Energy Wire.

Cíle, který měl být splněn již v roce 2020, ale Německo dosáhlo o půl roku později, než bylo předpokládáno. "Naše doprava bude nyní poháněna pouze obnovitelnými zdroji energie," řekl ministr hospodářství Peter Altmaier a dosažení cíle označil za "rozhodující milník". Německá vláda zároveň také oznámila prodloužení dotačního programu podporujícího nákup nových elektrických vozidel do roku 2025.

Ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová dále uvedla, že 60 % emisí skleníkových plynů v odvětví dopravy pochází z osobních automobilů. Jeden milion alternativních vozů tak dle ministerstva představuje milionkrát méně emisí CO2 pocházejících z dopravy. Částečnou kritiku však vládní prohlášení vyvolalo u environmentálních organizací. Ty upozorňují na to, že podporovat plug-in hybridy není efektivní, jelikož tato vozidla jezdí jen zřídka v plně elektrickém režimu. Experti dále vyzvali vládu, aby dále svůj cíl navýšila, a sice na 14 milionů alternativních vozidel do roku 2030.

Jeden ze šesti čistě elektrických automobilů vyrobených po celém světě ve druhém čtvrtletí roku 2021 byl na trh uveden jednou z německých automobilek. Světovému trhu však stále dominují konkurenti z USA a Číny. Německé automobilky nicméně nadále navyšují svou produkci, a podíl na výrobě čistě elektrických vozidel zvýšily od dubna do července letošního roku na 17 %. U hybridů pak dokonce na 50 %. Čína zůstává největším trhem pro elektromobily. Celkem 58 % všech prodejů ve druhém čtvrtletí bylo podle dat poradenské společnosti PwC zaznamenáno právě v Číně.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(13)
Josef
4. srpen 2021, 11:07

EV považuji za velmi dobré vozy, ale špatná je představa, že tyto vozy mají být univerzální, prostě nehodí se pro všechny aplikace. Zhruba 60% aut může být EV, 30% hybridních a zbytek bude nejlepší když zůstane na benzín nebo naftu - jsou vozy, které se provozují převážně pro dálkové cesty po dálnici + samozřejmě veškerá dálková nákladní doprava. Prosazování EV všude za každou cenu podle zelené ideologie velmi tvrdě zaplatíme.

Jan Veselý
4. srpen 2021, 12:42

Jo jasně, dálková doprava je prostě spokojí s 5x dražší cenou za pohonnou energii. Velmi úsměvná představa. Dálkové TIRáky fakticky vystačí s dojezdem plně naloženého vozu nějakých 300-400 km a dostatečnou nabíjecí infrastrukturou. Delší vzdálenost ten kamion mezi povinnými přestávkami pro řidiče stejně neujede.

Josef
4. srpen 2021, 20:55

Nafta stojí ve skutečnosti 15 korun litr, kamión má spotřebu asi 30 litrů nafty 100 km to znamená , že reálně jezdí za 4,5kč /km. Ekonomika tahače je o užitečné hmotnosti tj. cena dopravy t/km není pravda, že vznikne nějaká úspora provozem zázračného EV. Stát pokud nevybere daně na palivu tak si je vybere jinde a cena dopravy se přitom zvýší nejméně 3x. Protože auto bude o 2x dražší, bude mít menší užitečnou hmotnost a menší km výkon za den. Se současnými technologiemi je to utopie.

TomH
4. srpen 2021, 16:32

To je velký omyl! Právě dálková doprava kamiony bude v dalších letech tahounem elektromobility a právě pro ni bude relativně jednoduché reálné použití EV tahačů. Řidiči mohou mezi přestávkami ujet maximálně 350km za den Max cca 900 víc to prostě nejde. Stačí 2x za den využít vynucenou přestávku k nabíjení. Krom toho nafta bude za pět let stát třeba 4x tolik co nyní a servisní náklady jsou neporovnatelně nižší. Do dvou let bude na trhu tolik Ev tahačů za konkurence schopné ceny, že už spedice nebude kupovat naftové. Krom toho budou spedici tlačit i zákazníci, že chtějí svoje zboží vozit elektrikou. To není projekt na 30 let, to je do pěti let realita a do deseti drtivá převaha. Postavit ale na hlavních tazích megawatové nabíječky je ale o obrovská výzva. Ani ne technická, ale legislativní a povolovací.

TechnikTom
4. srpen 2021, 19:03

Do dvou let. :o)

Tedy Vy jste opravdu snílek...

Ještě třeba napište, že budou jezdit na baterie HE3DA a bude to dokonalá předpověď.

energetik
5. srpen 2021, 12:43

Na jitrnice jaké svět neviděl z Horní Suché to nevypadá, spíše to budou ty sodíkové

https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/22617-sodik-a-zelezo-levne-baterie-se-hlasi-o-slovo

Jaroslav
6. srpen 2021, 11:15

Pavel Chalupa

Před 1 dnem

Tohle je těm blbům v EU úplně fuk. Zelený teroristi prostě zase vymysleli kravinu a opilci v Bruselu jim tleskaj. Takže do roku 2030 zrušíme auta se spalovacími motory a zaneřádíme zeměkouli bateriemi z elektroaut. Mně z toho asi fakt jebne!

zdroj autozive.cz diskuse...asi to je celkem výmluvné

Jaroslav
6. srpen 2021, 11:19

je však dobré uvést, že pojem zelený teroristi nesdílím ale co se týká Euro byro buzerace, co máme všechno dělat ve svém státě je celkem trefné.

Milan Vaněček
4. srpen 2021, 11:42

Kdyby tam Josef nenapsal tu nenávistnou poslední větu tak bych řekl že tentokrát píše rozumně.

Jako kdyby Josef zapoměl že kvůli německým zeleným, kvůli Kalifornii a kvůli Číně tu máme vůbec nějakou elektromobilitu.

Na kolik procent nakonec vyleze, to nechme koňovi, ten má větší hlavu...

Milan
4. srpen 2021, 13:53

A co se vám nezdá na té poslední větě? Vždyt to tak je!. Green deal je jen o ideologii a o představách současné vládnoucí garnitury v EU.

Josef
4. srpen 2021, 21:21

Pane Vaněčku elektromobilita nemá se zelenými nic společného v roce 2004 jsem byl jako vývojový inženýr seznámen s trendy v automobilovém průmyslu nebylo to nic tajného jen mám řekli co se bude od nás očekávat, bylo plánováno, že elektromobilita se rozjede okolo roku 2017 což se přesně stalo v roce 2027 měla nastat parita prodejů vozů poháněných klasicky a EV - k tomu to přesně spěje. Od roku 2040 že očekávali post ropný věk, ale tehdy se nevědělo, že přijdou břidlice a technologie horizontálního vrtání. Dnes to celé řídí Čína podle té se všechno dělá, protože oni jsou hlavní světovou ekonomikou a všichni se snaží na nich vydělávat a kdo nezachytí trend v Číně ten je out stejně jako v rychlovlacích kde Čína ujela světu o desítky let tak automobilkám je jasné že pokud nepůjdou do EV , pak přijdou o Čínský trh.

Jiří
5. srpen 2021, 11:24

Vy si opravdu myslíte, že evropské automobilky mají jakoukoli možnost, že nepřijdou o čínský trh?

Nejen že si Číňané za 10 let vyrobí pro sebe 25 milionů EV ročně, ale ještě jich dalších 10 milionů vyvezou (mimo jiné k nám).

Michal K.
6. srpen 2021, 20:34

a co vyroba baterii s tym spojene svinstvo ?

v prvom rade sa treba spravat ekologicky a pouzivat zakladne exatne vedy. brusel nevie matematiku

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se