Domů
Elektromobilita
BMW: Současná generace našich elektromobilů není pro masovou výrobu dostatečně zisková
BMW i3. Zdroj: BMW

BMW: Současná generace našich elektromobilů není pro masovou výrobu dostatečně zisková

BMW nezačne s hromadnou výrobou elektromobilů před rokem 2020, současná technologie automobilky není pro masovou výrobu dostatečně zisková, ve čtvrtek to dle agentury Reuters uvedl generální ředitel automobilky.

BMW založilo svou značku plug-in elektrických vozidel „BMW i“ v roce 2009, ve stejném roce zároveň představilo koncepty svých prvních vozidel pod touto značkou. První čistě elektrické BMW, s označením i3, bylo na trh uvedeno v roce 2013. O rok později následoval sportovní plug-in hybrid i8.

BMW od té doby pracuje na zdokonalování technologie baterií, elektromotoru i software. Nový i8 Roadster, jehož prodej má začít v květnu letošního roku, bude vybaven tím, co BMW nazývá čtvrtou generací svých elektrických pohonů. Dle slov BMW pokrok ve vývoji umožnil navýšení dojezdové vzdálenosti tohoto modelu o 40 % oproti předchozí verzi.

BMW pracuje na zvýšení modularity a škálovatelnosti své technologie elektrických vozidel tak, aby se sériová výroba mohla být komerčně životaschopnou.

„Chtěli jsme počkat na pátou generaci, abychom byli více nákladově konkurenceschopní. Nechceme rozšiřovat výrobu čtvrté generace,“ uvedl generální ředitel Harald Krueger analytikům v Mnichově.

Zvýšení nákladové efektivity mezi čtvrtou a pátou generací technologie elektrických vozidel BMW dosahuje desítek procent, uvedl Krueger.

BMW aktuálně pracuje na šesté generaci své technologie a investuje do výzkumu masové výroby akumulátorových článků řádově stovky milionů eur. Ovšem zatímco si BMW navrhuje a vyvíjí své vlastní komponenty elektrického pohonu včetně výkonové elektroniky, managementu bateriového systému a celého elektrického systému vozidla, své vlastní akumulátorové články nikdy nevyrábělo.

Podobně jako ostatní německé automobilky si nechává bateriové články dodávat od asijských výrobců, dříve například od společnosti Samsung SDI, nyní od čínské Contemporary Amperex Technology.

25 elektrifikovaných modelů do roku 2025

Koncept BMW i4. Zdroj: BMW Blog

BMW vyrábí elektrické automobily v 10 závodech po celém světě, ale zaměřuje se hlavně na hybridní motory, spíše než čistě elektrická vozidla.

Díky nové výrobní metodě, která bude k dispozici od roku 2020, bude BMW schopno vyrábět všechna svá vozidla s čistě elektrickými, hybridními a spalovacími motory. BMW uvedlo, že chce do roku 2025 přidat 25 nových elektrifikovaných modelů, z nichž 12 bude čistě elektrických.

V roce 2019 začne BMW s výrobou plně elektrického mini ve svém závodě na okraji britského města Oxford. V roce 2020 začne s výrobou elektrické verze X3 offroader. Ve stejném roce by měla začít rovněž výroba BMW i4, elektrické obdoby nejprodávanějšího BMW řady 3. Vyrábět se bude v mnichovské továrně spolu s benzínovými a dieselovými vozy.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
Petr
23. březen 2018, 09:12

BMW i Mercedes zavedli za poslední desetiletí šílené množství náročně vyráběných modelů, až díky té složitosti už mají nižší ziskovost než Škoda.

Teď místo toho, aby zrušili pár nejhorších starých modelů a přidali 2-3 čistě elektrické, kde my měli nejspíš největší prodejnost, tak nastartovali šílený plán na desítky modelů kam budou rvát jak jen fosilní, tak i hybridní a čistě elektrické motory.

Ale s takovou podle mě nemají na pořádnou ziskovost a konkurenci vůči čistě elektrickým platformám jiných automobilek vůbec žádnou šanci.

Nehledě na to, že ty dvě automobilky stejně dělají ve výsledku skoro to samé, a jsou tak hrozně blízko sebe, že se měli už dávno raději rovnou sloučit.

Kolemjdouci
23. březen 2018, 10:20

Ad "Ale s takovou podle mě nemají na pořádnou ziskovost a konkurenci vůči čistě elektrickým platformám jiných automobilek vůbec žádnou šanci."

To vyrok roku!!! :-)

Zkuste si porovnat rekordni ziskovost Mercedesu a BMW se ziskovosti "vůči čistě elektrickým platformám jiných automobilek"... Uz se tesim na rostouci dividendy v lete!

Prave ziskovost na konvencnich autech jim umoznuje produkovat maloseriova elektro auta, jinak by meli desive ztraty jako Tesla a vyrobu o 3 rady nizsi...

Petr
23. březen 2018, 10:36

Za prvé Tesla vůči tomu jak investuje do nových staveb a přibývá jí majetku nemá žádné děsivé ztráty, ale normálně udržitelné .

A za druhé já měl stejně na mysli normální souměřitelné velké automobilky jako alianci Renault-Nissan nebo koncern VW, který má pod sebou Porsche a Audi, jenž BMW a Mersedesu přímo konkurují v celých miliónových počtech vozů.

Jan Veselý
23. březen 2018, 11:50

Matláte dohromady zisk/ztrátu firmy a marži z výrobku. U toho prvního má Tesla velkou ztrátu, protože obrovsky investuje do růstu produkce. Jo, je to na hraně, ale jak jinak chcete uspokojit půl milionu zákazníků na čekací listině.

Marži mají ovšem největší z celého průmyslu. O 25-30% marži jako má Tesla na auto si u BMW mohou nechat jen zdát.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se