Domů
Čistá mobilita
Německá veřejná doprava bude bezemisní díky autobusům a vlakům poháněným bateriemi
Elektrobus společnosti ebusco provozovaný v Mnichově. Zdroj: MVG
Elektrobus společnosti ebusco provozovaný v Mnichově. Zdroj: MVG

Německá veřejná doprava bude bezemisní díky autobusům a vlakům poháněným bateriemi

V Německu byly uzavřeny dvě velké zakázky na dodávku elektrobusů a elektrovlaků poháněných bateriemi. Tyto zakázky dokazují německé odhodlání k dekarbonizaci veřejné dopravy. 

Berlín zadal objednávku na 90 elektrobusů a spolková země Šlesvicko-Holštýnsko objednala 55 elektrovlaků. Obě objednávky jsou specifické v tom, že elektrobusy i elektrovlaky budou poháněné bateriemi. V Šlesvicko-Holštýnsku pořízení elektrovlaků s bateriemi odstraní potřebu nákladné elektrifikace dráhy. Elektrovlaky nahradí již dosluhující dieselové vlaky.

Berlín plánuje elektrifikovat svých 1400 městských autobusů do roku 2030. Aby tento plán splnil, tak objednal na začátek celkem 90 elektrobusů za 61 milionů eur (1,56 miliard korun). Částka zahrnuje i dobíjecí stanice. Elektrobusy mají mít provozní výdrž až 16 hodin mezi dobitím.

Vláda Šlesvicko-Holštýnska plánuje plně elektrifikovat své regionální vlakové služby. Očekává, že do roku 2022 bude 30 % vlakových spojů obslouženo elektrovlaky s bateriemi. Pro tento účel vláda pořídí celkem 55 těchto vlaků s 124 místy. Šlesvicko-Holštýnsko má pro pořízení vlaků rozpočet ve výši 80 milionů eur (2,05 miliard korun).

„Elektrovlaky jsou bez emisí a během jejich 30leté životnosti jsou jejich provozní náklady menší než u dieselových vlaků,“ uvedl ministr financí Šlesvicko-Holštýnska Bernd Buchholz.

Další spolkové země se přidávají

Dopravní úřad ve spolkové zemi Dolní Sasko plánuje od roku 2021 provozovat 14 vlaků s palivovými články. Spolková země Hesensko zase vypsala tendr na dodávku vlaků s palivovými články v celkové hodnotě 500 milionů eur (12,81 miliard korun). Vítězem tendru se stala společnost Alstom. Hesensko chce provozovat největší flotilu vlaků s palivovými články na světě.

Emise oxidu uhličitého z německého dopravního sektoru se stávají velkým politickým tématem. Emise za posledních deset let nepoklesly a cíle stanovené vládou se nedaří plnit. Koaliční vláda kancléřky Angely Merkelové je pod tlakem Strany zelených, aby určila, jak dosáhnout klimatických cílů do roku 2030.

Zdroj úvodní fotografie: MVG

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se